logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۹۰۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان:

نذورات مردم در حسینیه خرج می‌شود

نذورات-مردم-در-حسینیه-خرج-می‌شود
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: تمام نذورات دریافتی نقدی و غیر نقدی که توسط مردم به حسینیه اهدا می‌شود در همین مکان مقدس در ۶ سرفصل صرف امورات مختلف می‌شود.

مهدی دین‌‌محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه نذورات حسینیه اعظم در ۶ سرفصل در حسینیه اعظم زنجان هزینه می‌شود اظهار کرد: این سرفصل‌ها در قالب فرهنگی، ملزوات ادارای از قبیل خرید فرش و ..، بیمه آتش‌سوزی، ساخت و سازها و تعمیر و نگهداری وسایل، نذرعام، امور اجتماعی و خدمات عام‌المنفعه که برای نیازمندان صرف و هزینه می‌شود و در موارد ضروری برای بیماران، در مواقع خاص سیل و زلزله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هر ساله ذبح قربانی طرح نذورات نیابتی در حسینیه اعظم زنجان انجام می‌شود اضافه کرد: در طرح نیابتی لزومی نیست نذر کننده خود حضور داشته باشد و تمام اقدامات صفر تا صد مورد نظر زیر نظر حسینیه اعظم زنجان انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان عنوان کرد: در واقع فرد نذرکننده تعیین می‌کند که ذبح گوسفند در کجا انجام شود که عوامل مربوطه اقدامات لازم به ذبح قربانی را دقیقأ در محل تعیین شده توسط نذرکننده در نظر می‌گیرند.

دین محمدی با اشاره به اینکه تمام نذورات اعم از نقدی و غیرنقدی دریافتی از مردم صرف هزینه برای حسینیه اعظم می‌شود ادامه داد: چنانچه در سال 1370 حسینیه اعظم کمکی برای احداث بخش داخلی بیمارستان ولیعصر داشت که در ورودی این بخش ثبت شده  که از نذورات مردم برای ساخت این قسمت در بیمارستان صرف شده است.

وی تاکید کرد: در بحث عام‌المنفعه گروه‌های جهادی فعالیت‌های ویژه دارند در قدم اول شناسایی افراد نیازمند است و بسته‌های معیشتی در اختیار این قشر قرار داده و روزانه بیش از 60 نفر نیازمند به خود حسینیه اعظم زنجان مراجعه می‌کنند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان عنوان کرد: احشام فروخته شده توسط حسینیه اعظم زنجان بستگی به نیت خریدار دارد اگر مایل باشد در دسته عزاداری ذبح و اگر نیت کرده باشد احشامی تهیه کند و ذبح مد نظر نباشد احشام فروخته شده دوباره به چرخه فروش بازگشت داده می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر