logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۹۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فنی و راه روستایی راهداری زنجان خبر داد:

آغاز عملیات آسفالت راه‌های روستایی زنجان

آغاز-عملیات-آسفالت-راه‌های-روستایی-زنجان
معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: با اشاره به آغاز عملیات آسفالت راه‌های روستایی زنجان گفت، آسفالت این طرح‌ها در قالب ۲۲ محور روستایی در حال حاضر در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، سید ناصر موسوی اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح‌های یاد شده در قالب زیرسازی، تعریض و بهسازی راه روستایی و احداث ابنیه فنی و پل‌های محورهای روستایی به طول ۶۰ کیلومتر در بخش‌ها و نقاط مختلف روستاهای استان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در سال جاری و با تامین سهمیه قیر رایگان از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای راه‌های روستایی استان، طرح‌های مربوط به ساخت و بهسازی این راه‌ها سرعت خواهد گرفت، یادآور شد: در همین رابطه تمامی طرح‌های پیشنهادی در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها ارائه شده تا با تامین اعتبارات استانی، کارها با سرعت بیشتری انجام شوند.

  معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ابراز کرد: در روزهای آینده نیز عملیات اجرایی ساخت و بهسازی پروژه‌های مصوب سال ۱۴۰۳ به‌عنوان پروژه‌های جدید در حوزه راه‌های روستایی و فرعی استان آغاز می‌شود.

 موسوی با ارائه گزارشی از وضعیت راه‌‌های روستایی این استان، تاکید کرد: هم‌اکنون ۲۵ محور روستایی بالای ۲۰ خانوار استان نیاز به آسفالت دارد و از  3 هزار و 176 کیلومتر راه روستایی دارای آسفالت نیز یک هزار  کیلومتر آن به دلیل عمر بالای آسفالت، عبور بارهای بیش از حد مجاز و تغییرات آب و هوایی نیازمند به لکه‌گیری و روکش است.

وی، اعتبار مورد نیاز برای آسفالت و بهسازی هر کیلومتر راه را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته اقدامات ویژه‌ای برای بهسازی راه‌های روستایی انجام شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان کل راه‌های روستای استان را بیش از ۴ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۳ هزار و ۱۷۶.۷ کیلومتر از آن تاکنون آسفالت شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مابقی طول باقیمانده متناسب با اعتبارات تخصیص یافته در دست اجرا خواهد بود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر