logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۹۰۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
درمانگاه دندی مورد بی‌مهری مسئولان قرار دارد؛

نقص عضو تجهیزات پزشکی در درمانگاه دندی

نقص-عضو-تجهیزات-پزشکی-در-درمانگاه-دندی
نقص و نبود تجهیزات پزشکی در تنها درمانگاه شبانه‌روزی شهر دندی دغدغه مردم این شهر و باعث به خطر افتادن جان آن‌ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ یکی از مهم‌ترین معیارهای توسعه‌ در هر منطقه موضوع بهداشت و سلامت در محل زندگی است، هر چه دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی و سلامت افزایش پیدا کند افراد شرایط بهتری دارند و امید به زندگی در آن منطقه بالاتر بوده و مردم بیشتر تمایل به سکونت در آن منطقه را دارند.

بیشتر بخوانید

درمانگاه شبانه‌روزی دندی فاقد تجهیزات است

اگرچه خدمات ارزنده‌ای برای محروميت‌‌زدايی در زمینه خدمات درمانی کشور انجام گرفته است، اما خدمات ارائه شده در تنها درمانگاه شهر دندی در عرصه پزشکی نتوانسته در حد مطلوب و معین، مشکلات مردم را برطرف کند که در نهايت اين موضوع سبب ایجاد مشکلات برای شهروندان در زمینه سلامت و درمان و سبب نگرانی و دلسردی مردم این شهر شده است.

مردم شهر دندی در زمینه درمان با مشکل رو به‌ رو هستند 

به گفته اهالی این شهر؛ تنها درمانگاه شبانه‌روزی شهر دندی از کم‌ترین تجهیزات بی‌بهره بوده و این امر روند درمان بیماران را کند کرده و برای پزشکان نیز مشکلاتی به وجود آورده است که اگر این مشکلات برطرف نشوند زمینه‌ساز مشکلاتی برای مردم منطقه در شرایط حساس و بحرانی خواهد بود.

کمبود تجهیزات و آمبولانس در دندی

یکی از ساکنان شهر دندی در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا در رابطه با کمبود تجهیزات پزشکی و آمبولانس در درمانگاه دندی گفت: در تاریخ ۱۶ تیر ماه به درمانگاه شبانه‌روزی شهر دندی مراجعه کردیم و بچه ما قبل از مراجعه به درمانگاه دچار تب و تشنج شده بود.

وی افزود: در درمانگاه تب‌سنجی برای اندازه‌گیری تب فرزند ما وجود نداشت، دستگاه فشار‌سنج موجود نیز به خوبی کار نمی‌کرد.

این شهروند با بیان اینکه بیمار ما با صلاح‌دید پزشک نیاز به تزریق سرم داشت اما تجهیزات سرم در دارو‌خانه یافت نشد گفت: بیمار ما نیاز به اعزام به مراکز درمانی مرکز استان را داشت اما آمبولانس موجود در درمانگاه به دلیل نداشتن امکاناتی نظیر چراغ توانایی حرکت در جاده را نداشت.

عدم معالجه بیمار در شرایط خاص

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما بیمار را ساعت ۱۰ شب به درمانگاه رساندیم و تا ساعت یک شب به دلیل نبود آمبولانس در آنجا منتظر بودیم، نبود آمبولانس و نبود کم‌ترین تجهیزات پزشکی سبب شد پزشک معالج نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و زمینه‌ای شد بیمار ما در آن چند ساعت دو مرتبه دیگر تشنج کند.

این شهروند با بیان اینکه تشنج می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری در بدن انسان داشته باشد اظهار کرد: امیدوارم به تجهیزات درمانگاه رسیدگی شود تا دیگر شاهد تکرار موارد فوق و یا شرایط سخت‌تر نباشیم.

مسئولان عاجز از پاسخگویی

خبرنگار موج‌رسا جهت پیگیری موضوع کمبود تجهیزات و آمبولانس علی‌رغم تماس‌های تلفنی با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، فرماندار ماهنشان پاسخی در این باره دریافت نکرد. با این حال پایگاه خبری موج‌رسا آمادگی این را دارد که پاسخ هر کدام از مسئولان مربوطه را دریافت و منتشر کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر