logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۹۰۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون آموزش و پرورش استان زنجان مطرح کرد:

دانش‌آموزان در انتظار سوگواره احلی‌من‌العسل

دانش‌آموزان-در-انتظار-سوگواره-احلی‌من‌العسل-
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برگزاری سوگواره «احلی‌من‌العسل» برای اولین بار با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: هدف این برنامه تبیین سبک زندگی و الگوسازی نوجوان حسینی برای دانش‌آموزان است.

حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه سوگواره «احلی‌من‌العسل» و بزرگداشت ایام محرم از برنامه‌های معنوی است که همه ساله، با حضور انبوه دانش‌آموزان بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: این برنامه برای اولین بار در زنجان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: همزمان با شب ششم محرم و شهادت نوجوان کربلا حضرت قاسم بن‌ الحسن (ع) این برنامه برگزار خواهد شد و هدف این برنامه تبیین سبک زندگی و الگوسازی نوجوان حسینی برای دانش‌آموزان است.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ششم محرم روز جمعه است اما مراسم روز پنجشنبه برگزار می‌شود، عنوان کرد: اجتماع عظیم دانش‌آموزان دختر و پسر زنجانی را در حسینیه اعظم خواهیم داشت.

 وی ادامه داد: یکی از موثرترین فعالیت‌های ما در حوزه تربیتی و پرورشی، پرداختن به امور دینی و مذهبی بوده و اوج این فعالیت‌ها نیز قیام عاشورا است، از این رو ضرورت دارد که ما در این ایام برای دانش‌آموزان، برنامه‌های متعددی داشته باشیم.

 میرزایی با اشاره به برنامه‌هایی که برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دکلمه خوانی‌، خطابه خوانی، دارالقران ولایت، مداحی، سینه‌زنی و همین‌طور گروه سرود دانش‌آموزان دختر و پسر سرودی را با موضوع امام حسین (ع) اجرا خواهند کرد.

 وی خاطرنشان کرد: در کنار این فعالیت‌ها پویش هنری، پادکست، نقاشی و ... دانش‌آموزان آثار خود را در کانال شاد بارگذاری کرده و بعد از ارزیابی و داوری از دانش‌آموزان تقدیر خواهد شد.   

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر