logo
امروز : جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۹۰۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مداح معروف زنجانی در گفتگو با موج‌رسا:

امام حسین (ع) کسی را ناامید نمی‌کند

امام-حسین-(ع)-کسی-را-ناامید-نمی‌کند-
مداح معروف زنجانی با بیان اینکه هر کس در زندگی مشکلاتی دارد که سعی می‌کند با توسل به ائمه مشکلات مربوطه حل شود و گفت: نباید فراموش کنیم که امام حسین (ع) هیچ کس را ناامید نمی‌کند. .

 مرتضی حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه از سن 13 سالگی مداحی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در هیأتی به نام حضرت رقیه (س) و تکیه آقا رحیم شروع کردم اظهار کرد: اکنون 50 سال است در مراسمات مختلف نوحه‌خوانی به اهل بیت را عهده‌دار هستم و افتخار می‌کنم که برای اهل بیت (ع) می‌خوانم و برای ایشان سینه می‌زنم.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه تکیه آقا رحیم در زنجان خیابان خواجه نصیر واقع شده است در آنجا مخصوصأ ایام محرم فضای مناسبی برای نوحه‌خوانی و آشنا شدن با این هنر بود گفت: به این طریق مداحی اهل بیت (ع) را آغاز کردم، علاوه بر تکیه آقا رحیم در حسینیه، مساجد و تشییع پیکر شهدا و دیگر مساجد مداحی می‌کردم.

 حیدری با بیان اینکه در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان نیز افتخار نوحه‌خوانی داشتم، اذعان کرد: در این دسته عظیم که به برکت ابا عبدالله تشکیل می‌شود مطمئناً خود سیدالشهدا (ع) بر آن نظارت دارد.

 وی تاکید کرد: هر ساله در مراسمات شاهد معجزات مختلف هستیم افرادی هستند بیماری لاعلاج دارند و در این دسته شفا پیدا می‌کنند و خیلی مسائل دیگر که به عنایت پروردگار و لطف ائمه این اتفاقات رخ می‌دهد.

 مداح معروف زنجانی عنوان کرد: مشوق‌های اصلی بنده در امر نوحه‌خوانی مرحوم حاج علی اکبر قنبری، حاج رضا خدایاری، حاج اصغر گنج‌خانلو و استاد کلامی بودند.

 حیدری گفت: افرادی که در مکتب امام حسین (ع) سینه می‌زنند، مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی دارند در واقع خود آقا آن‌ها را دعوت کرده است و افراد دعوت شده‌اند باید خالصانه در این راه قدم بردارند.

 وی تاکید کرد: هر کس در زندگی مشکلاتی دارد که سعی می‌کند با توسل به ائمه مشکلات مربوطه حل شود و امیدواریم خداوند و ائمه برای همه نگاه ویژه داشته باشند و مشکلات تمام مردم ختم به خیر شود و نباید فراموش کرد که امام حسین (ع) هیچ کس را ناامید نمی‌کند.      

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر