logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۹۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره راهداری شهرستان ماهنشان مطرح کرد:

انجام مراحل پایانی پروژه نهر آب قزلجه

انجام-مراحل-پایانی-پروژه-نهر-آب-قزلجه
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اجرای سازه فلزی نهر آب روستای قزلجه در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: پیشرفت فیزیکی این سازه ۹۰ درصد است.

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه اجرای سازه فلزی نهر آب روستای قزلجه در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: پیشرفت فیزیکی این سازه ۹۰ درصد است. پیش از این مسیر نهر موجود از بستر جسم راه عبور می‌کرد که به دلیل ساختگاه و جنس خاک بستر و تراوش آب به اطراف آن، سبب آسیب به جاده می‌شد. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان در تلاش برای جلوگیری از آسیب به جاده‌ها است گفت: با توجه به این که منطقه مورد نظر از خاک حساس‌تری نیز برخوردار است و از طرفی پروژه بهسازی مسیر پری به علم‌کندی در مرحله اجرا است، لذا این امر سبب شد تا انتقال آب به صورت هوایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در راه‌سازی باید راه‌های موجود از آب و منابع آبی فاصله داشته باشد، ابراز کرد: ما برای این پروژه سازه‌ای طراحی کردیم و پس از پی‌ریزی و آماده‌سازی سازه فلزی آن، در نهایت این سازه به محل حمل و نصب شد. 

جعفری با اشاره به اینکه پروژه نهر آب در مراحل پایانی کار قرار دارد بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از مراحل آماده‌سازی باقی مانده تا پروژه به اتمام برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه از آغاز تا پایان با مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه انجام پروژه فوق در سه ماهه اخیر آغاز شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه باغات وسیع این منطقه از آب این نهر آبیاری می‌شد، سعی بر این شد تا در کوتاه‌ترین زمان کار به پایان رسیده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در بخش دیگر بیان کرد: این سازه در محور پری به علم‌کندی (سربالایی قزلجه) واقع شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر