logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۸۹۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول خرید گندم اداره غله زنجان خبر داد:

فعالیت ۵ مرکز خرید گندم در ماهنشان

فعالیت-۵-مرکز-خرید-گندم-در-ماهنشان
مسئول خرید گندم اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: پنج مرکز خرید گندم در ماهنشان در زمان خرید گندم فعالیت خواهند کرد.

ستار رحمنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: سال گذشته حدود ۲۵ هزار تُن گندم از کشاورزان شهرستان ماهنشان خریداری شده بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه همزمان با برداشت گندم سیلوها فعالیت خود را آغاز می‌کنند بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۲ هزار تُن گندم از گندم‌زارهای شهرستان ماهنشان برداشت شود.

مسئول خرید گندم اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: بر اساس ظرفیت بالای تولید گندم در شهرستان ماهنشان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا مراکز خرید گندم به صورت متوالی تخلیه شود که بتوانیم حداقل خرید گندم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پراکندگی‌های زیادی در شهرستان ماهنشان وجود دارد و بیشتر مناطق نیز صعب‌العبور هستند بیان کرد: مرکز غله در تلاش است تا طی سال‌های آینده تا سیلوها و مراکز خرید گندم را در مناطق دور‌دست ماهنشان علی‌الخصوص منطقه اوریاد افزایش دهد.

رحمنی در بخش دیگر با بیان اینکه مطالبات گندمکاران حداکثر تا پایان مهر هر سال تسویه می‌شود اظهار کرد: با توجه به اینکه محصول گندم مرداد ماه خریداری می‌شود تا پایان شهریور ماه و نهایتاً مهر ماه به حساب کشاورزان پرداخت می‌شود و مطالبه‌ای از کشاورزان برای سال آتی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه درصد بیشتر گندم تولیدی در ماهنشان دیمی است عنوان کرد: کیفیت محصول تولیدی بسته به مقدار بارندگی دارد.

مسئول خرید گندم اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه محصول تولیدی گندم ماهنشان از نظر کیفی در سطح متوسط و متوسط رو به بالا قرار دارد گفت: محصول گندم در ارتفاعات که میزان بارش بیشتری داشتند بهتر است و در مناطق با بارش کم محصول قسمتی از مزارع ضعیف است‌.

وی با اشارهذبه اینکه پنج مرکز خرید گندم در ماهنشان در زمان خرید گندم فعالیت خواهند کرد گفت: یک سیلوی گندم در شهر ماهنشان و یک واحد ۱۵ هزار تُنی در شهر دندی و سه باب مراکز خرید گندم در غالب اتحادیه‌های تعاونی در جوقین، دندی و ماهنشان فعالیت خواهند کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر