logo
امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۸۹۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مشکل چندین‌ساله معدنکاران در مسیر گره‌گشایی قرار گرفت؛

جذب سرمایه‌گذار برای تولید ماشین‌آلات معدنی

جذب-سرمایه‌گذار-برای-تولید-ماشین‌آلات-معدنی
جذب سرمایه‌گذار در تولید ماشین‌آلات بزرگ معدنی و راهداری امید را در دل معدنکارانی زنجان زنده کرده و معدنکاران به حل مشکل چندین ساله خود امیدوارتر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ معادن یکی از ظرفیت‌های بزرگ و سرمایه کشور محسوب می‌شود اما استفاده از این ظرفیت با استفاده از تکنولوژی به روز یکی از رویکردهایی است که همواره باید در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد. این تکنولوژی از نحوه برداشت مواد معدنی گرفته تا فرآوری و عرضه آن را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید

این روزها استفاده از تکنولوژی و ماشین‌آلات بروز یکی از مواردی است که در فعالیت معدنی مطرح می‌شود چرا که اغلب ماشین‌آلات معدنی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرسوده هستند. تقریبا این مشکل گریبانگیر اغلب معادنکاران سراسر کشور است که مسئولان استانی در زنجان برای حل این مشکل پا پیش گذاشتند تا این مشکل چندین ساله معدنکاران را برطرف کنند.

به همین منظور در سالجاری تیمی از مسئولان استانی به چین سفر کرده و با سرمایه‌گذاران این حوزه دیدار کردند و اکنون چشم امید معدنکاران به اقدام مسئولان است تا مشکل چندین ساله‌شان برطرف شود.

تامین نیاز ماشین‌آلات‌ معدنی با جذب سرمایه‌گذار

مجید گلشنی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این راستا در گفتگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به موضوع سفر مسئولان ارشد استانی جهت جذب سرمایه‌گذار چینی به منظور ساخت خودروهای سنگین راهداری و معدنی در استان زنجان اظهار کرد: انتقال زنجیره تولید به استان زنجان از اهداف دیدار با سرمایه‌گذاران چینی بود.

وی با تاکید براینکه در سفر مسئولان استانی به چین دیدار با تولیدکنندگان  تایرهای سنگین و همچنین تولیدکنندگان الیاف شیشه انجام شد ادامه داد: در حال حاضر زمینه را برای حضور این سرمایه‌گذاران در استان زنجان آماده می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور تولید ماشین آلات سنگین معدنی و راه سازی نداریم عنوان کرد: واحدهای صنعتی که در این راستا فعالیت دارند بیشتر به صورت مونتاژ فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور نیاز به 35 هزار ماشین‌آلات بزرگ معدنی بوده تا هدفی را که برای حوزه معدن ترسیم شده محقق شود عنوان کرد: در حال حاضر 17 هزار ماشین آلات معدنی در کشور کمبود داریم.

گلشنی با اشاره به فرسوده بودن ماشین‌آلات معدنی در سطح کشور و به طبع آن در استان زنجان ادامه داد: این وضعیت اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در تولید ماشین‌آلات بزرگ صنعتی در استان زنجان را می‌رساند.

وی با بیان اینکه عدم تولید ماشین‌آلات معدنی منجر به افزایش قیمت آنها در داخل کشور شده است افزود: گاها برخی از ماشین‌آلات معدنی به قیمت چند برابر قیمت واقعی در بازار خرید و فروش می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار در حوزه تولید ماشین آلات معدنی و بزرگ راهداری منجر به توسعه وضعیت راه‌ها و معادن می‌شود ادامه داد: همچنین این موضوع باعث بروزرسانی ماشین آلات معدنی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذار خارجی وعده تولید تا پایان سال را داده است افزود: حل مشکل وضعیت ماشین‌آلات معدنی در استان زنجان از رویکردهای مهمی بوده که در حال حاضر در دستور کار است.

گلشنی خاطر نشان کرد: واگذاری زمین در داخل شهرک صنعتی به این سرمایه‌گذار صنعتی در دست اقدام است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲