logo
امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۸۹۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مشارکت در انتخابات پشتوانه نظام است

مشارکت-در-انتخابات-پشتوانه-نظام-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه مشارکت در انتخابات پشتوانه نظام است گفت: انتخابات، شب قدر سیاسی کشور است چون مردم با انتخابات مقدورات خود را رقم می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: انتخابات، شب قدر سیاسی کشور است چون مردم با انتخابات خود مقدورات خود را رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید

 وی با اشاره به اینکه حتی آنان که در انتخابات مشارکت نمی‌کنند هم رای می‌دهند ابراز کرد: مشارکت مردم طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای نظام جمهوری اسلامی پشتوانه است و مایه‌آبرو و سربلندی است.

 امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: دور دوم انتخابات از اهمیت بیشتری برخوردار است اما هرکس امروز حائز اکثریت آرا مردم شود رئیس جمهور تمامی کشور پهناور ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه باید هم کمک کنیم گفت: تمامی رقابت‌ها از فردا باید به رفاقت تبدیل شود و با تمام توان برای ساختن ایرانی آباد حرکت کنیم.

علی‌اکبری ابراز کرد: دشمن در تلاش است تا انتخابات را به رفراندوم مخالفت با نظام تبدیل کنند در صورتی که رای دادن اقشار زیادی از مردم  همواره تابع شرایط و اقتضائات است.

وی با تاکید بر اینکه در مواردی هم که با کاهش مشارکت در یک دوره از انتخابات روبرو هستیم ‌گفت: نمی‌توان گفت این کاهش مخالفت با اصل نظام را از آن برداشت کرد.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: مالیات نوعی هزینه اجتماعی است که اقشار مختلف جامعه برای بهره‌برداری از امکانات و منابع عمومی کشور به حکومت می‌پردازند.

وی بیان کرد: مالیات از منطقی‌ترین و بهترین شیوه‌های تامین بودجه هزینه‌های کشور است. 

علی‌اکبری با تاکید بر اینکه دوم محرم روز امر به معروف و نهی از منکر است یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض دینی بوده و هدف قیام حضرت امام حسین (ع) و دستور و تاکید پیامبر و ائمه‌اطهار است.

 وی افزود: به وسیله آن جمیع فرایض اقامه می‌شوند اما متاسفانه واجب فراموش شده است و  باید پایه و اساس این فریضه الهی مردمی شده و با دستور و اجبار نمی‌توان آن را نهادینه کرد.

 امام جمعه ماهنشان اظهار کرد: باید همگی احساس تکلیف کنند و وارد میدان شوند علما، مبلغین، فضاهای مجازی فرهنگیان، اهمیت این فریضه الهی را بیان کنند و نتایج تلخ ترک این فریضه بازگو کنند.

 وی با بیان اینکه  روش‌های صحیح اجرای آن در جامعه توسط متخصصین فن بیان شود گفت: حجاب و عفاف از جمله احکام اسلامی و ضروریات دین است که سیاستگذاران اجتماعی باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند و مسئله عفاف و حجاب باید ریشه‌ای حل و فصل شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر