logo
امروز : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۸۹۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان:

پایش معادن در حال انجام است

پایش-معادن-در-حال-انجام-است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در سطح شهرستان ماهنشان ۵۰ معدن فعال و غیر فعال وجود دارد گفت: این معادن به صورت منظم و پی‌در‌پی مورد پایش قرار می‌گیرند.

حسینعلی ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در سطح شهرستان ماهنشان حدود ۵۰ معدن فعال و غیر فعال اعم از مناطق تحت مدیریت سازمان و خارج از مناطق وجود دارد‌.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این معادن به صورت منظم و پی‌در‌پی مورد پایش قرار می‌گیرند تصریح کرد: این پایش‌ها در حوزه شهرستان توسط کارشناس مربوطه و ریاست اداره محیط زیست انجام می‌شود.

ملکی عنوان کرد: در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطاریه لازم به متولیان معادن صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متولیان امر موظف به حل مسائل در ابتدای اخطاریه هستند بیان کرد: در صورت عدم الزامات در مرحله بعدی به صورت مجدد پایش انجام خواهد شد که این پایش‌ها به صورت فصلی انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان بیان کرد: اگر از جهت معادن خاطی توجهی به اخطاریه از بابت تهدیدات زیست محیطی و آلودگی و تخریب و موارد دیگر صورت نگیرد اسامی معادن متخلف در فهرست صنایع آلاینده فصل قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت استمرار آلودگی و عدم انجام خود اظهاری مشمول مالیات بر ارزش‌ افزوده خواهند شد اظهار کرد: این مالیات‌ها با نرخ تصاعدی ۰.۵ و یک و ۱.۵ درصد خواهد بود‌.

ملکی تاکید کرد: اگر مجدداً اقدام به رعایت ضوابط و مقررات محیط زیست نکنند مراتب به صورت شکواییه با مستندات لازم جهت برسی و رسیدگی به مقامات قضائی ارجاع می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، گفت: از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر