logo
امروز : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۸۹۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
ما هستیم که مسیر شهید جمهور یا دولت غربگرا را انتخاب می‌کنیم؛

انتخاب دولت غربگرا یعنی تسلط دوباره مشکلات

انتخاب-دولت-غربگرا-یعنی-تسلط-دوباره-مشکلات-
دولت غربگرا همه امور کشور را وابسته به کشورهای بیگانه و غرب می‌داند در حالی که آنان جز منفعتشان به چیزی فکر نمی‌کنند، حال اگر دولتی روی کار بیاید که همه امور را در گرو تایید غرب بداند همه کارهای آیت‌الله رئیسی نیمه تمام مانده و مشکلات اوج می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار می‌شود این در حالی است که مردم در فکر و اندیشه خدمات شهید ارزنده آیت‌الله رئیسی را در سر دارند.

بیشتر بخوانید

خدماتی که نشان از خستگی‌ناپذیری، مردم دوستی، مسئولیت‌پذیری و تلاش و مجاهدت ایشان دارد، تلاش‌های بی‌‌وقفه‌ای که شهادت ثمره آن شد.

ادامه راه شهید آیت‌الله رئیسی نیاز مبرم مردم است 

حال مردم نیاز دارند راه رئیس جمهور شهید ادامه داشته باشه و همه این خدمات و اقدامات نیمه تمام ایشان به ثمر برسد و مسائل اقتصادی همچون دوران ریاست جمهوری ایشان پررونق باشد.

چرا که اگر راه این شهید گرانقدر ادامه داشته باشد بسیاری از مشکلات حل شده و اقتصاد و تولید کشور رو به افزایش و رونق خواهد گذاشت و به تبع آن وابستگی و احتیاج به کشور‌های بیگانه نیز کاسته خواهد شد.

خودکفایی در ساخت واکسن کرونا 

در اواخر سال ۱۳۹۸ پاندمی کرونا وارد ایران شد علی‌رغم اینکه این بیماری به شدت پیش می‌رفت و زمینه‌ساز مرگ هموطنانمان اعم از پیر و جوان بود و روزانه زندگی بیش از ۷۰۰ بیمار به مرگ منجر می‌شد اما دولت وقت روحانی به گونه‌ای عمل می‌کرد که امور درمان و واکسیناسیون نیازمند کشور‌های دیگر هستیم و این به معنای دست‌نشاندگی یک دولت بود، این در حالی است که دولت شهید رئیسی بعد از روی کارامدن در ابتدا با خرید واکسن‌ها اقدام به مهار این بیماری و در ادامه اقدام به ساخت واکسن و درمان بیماران کرونایی کرد و کشور را از این وابستگی و احتیاج بیرون آورد که این اقدام به نوعی به معنای خروج از وابستگی و استقلال تلقی می‌شود.

افزایش مبلغ یارانه نقدی و دستگیری از نیازمندان 

برنامه هدفمند کردن یارانه‌ها دی ماه سال ۱۳۸۷ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و پس از حدود یک سال بررسی و تصویب نهایی آن در مجلس و شورای نگهبان، به قانون تبدیل شد.

پرداخت یارانه‌ها از آغاز طرح، ماهانه به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار پرداخت می‌شد.

با گذشت بیش از ۱۰ سال و تغییر دولت‌ها و افزایش نرخ‌ها و تعرفه‌ها در دوره دولت یازدهم و دوازدهم روحانی مبلغ یارانه در همین مبلغ باقیماند، در حالی که با افزایش قیمت دلار و همه کالا‌ها چیزی با مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار وجود نداشت.

در سال ۱۴۰۰ در دوران ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی زمانی که نرخ ترجیحی ارز مشخص شد یعنی قیمت کالاهای اساسی افزایش یافت دولت تصمیم گرفت به جای اینکه ارز ترجیهی برای واردات کالاهای اساسی و سایر کالاهایی که دولت مکلف به پرداخت آن در حوزه یارانه‌ها بود یارانه را مستقیم به حساب خانوار‌ها پرداخت شود‌.

بر اساس دهک‌بندی‌های انجام شده و تصمیم دولت در رابطه با افزایش واریز، هیات دولت مقرر بر آن شد که میزان یارانه  دریافتی هر فرد در خانوارهایی که در دهک‌های یک تا سه یعنی دهک اول و دهک دوم از خانوار‌های زیر پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تشکیل شده است و دهک سوم نیز از خانوارهای کم‌برخوردار تشکیل شده است ماهانه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته است که می‌توانیم بگویم یارانه دهک‌های ضعیف با افزایش چندین برابری مواجه شده است که این را می‌توان به نوعی افزایش درآمد این اقشار به حساب آورد.

این افزایش برای دهک‌های بعدی تا مبلغ ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

بر اساس آمار سال ۱۴۰۰ جمعیت ایران حدود ۸۵ میلیون نفر برآورد می‌شد که بر اساس آمار‌های رسمی به ۷۸ میلیون نفر از این جمعیت یارانه نقدی پرداخت می‌کند.

۳۰ درصد جمعیت کشور در دهک اول، دوم و سوم قرار دارند و ۶۰ درصد دیگر از جمعیت در دهک چهار تا نهم طبقه‌بندی می‌شوند و ۱۰ درصد باقیمانده در دهک دهم درآمدی طبقه شده‌اند افراد حاضر در دهک دهم، یارانه دریافت نمی‌کنند.

 با توجه به شرایط خاص اقتصادی جامعه خانوارهای زیادی در سطح جامعه مخصوصا در دهک‌های یک تا سه چشم امید به دریافت این یارانه دارند چرا که با استفاده آن و کمک‌گیری از آن زندگی خود را پیش می‌برند و در گذران زندگی و امرار معاش به آن پناه می‌برند. این موفقیتی بود که در دولت رئیسی محقق شد، طرحی که دولت روحانی حتی گوشه چشمی به آن نکرد چراکه تفکرات غربگرایی را در خود می‌پرواند.

علاوه بر این روحانی در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود علاوه بر اینکه طرح‌های مسکن مهر را تکمیل می‌کند و به سرانجام می‌رساند و مسکن ارزان برای مردم می‌سازد اما نه تنها مسکن مهر را تکمیل نکرد که طرح‌های جدید مسکن را هم روی کاغذ نگه داشت و موجب عقب‌ماندگی بخش مسکن شد و همه امور یاد شده را به عنوان یادگاری نچسب از دولت خود بر دولت سیزدهم به یادگار گذاشت که دولت شهید آیت‌الله رئیسی آن را به ثمر رساند و در اختیار مردم قرار داد. به عبارتی شهید رسید و دولتش سعی کرد از غربگرایی که دولت روحانی در تمام امور به وجود آورده رود فاصله بگیرد و با اتکا به داخل کشور طرح‌هایی را به نفع مردم به اتمام برساند.

شهید آیت‌الله رئیسی نماد تفکر ما می‌توانیم بود

حجت‌الاسلام تقی محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج رسا گفت: در اوایل انقلاب بیشتر تفکر اعتقادات کمونیستی بود و بر این باور بودند که ما باید برای حل مشکلات وابسته به خارج از کشور باشیم.

وی افزود: بعد از بین رفتن کمونیست‌ها تفکر، تفکر لیبرالیستی بود و عقیده بر آن بود که ما برای حل مشکلات باید دست به دامان کدخدا و کشور‌های غربی شویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه ما آثار تفکر ما می‌توانیم را به وفور دیده‌ایم اذعان کرد: جنگ دفاع مقدس با تفکر ما می‌توانیم انجام شد که به پیروزی انجامید، صنعت موشکی ما با این تفکر موفقیت‌های فراوان و قابل توجهی به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه تفکر ما می‌توانیم در زمینه هسته‌ای نیز سبب رشد و موفقیت شد بیان کرد: افرادی که نگاه غربی داشتند انجام هر کاری را به رفع تحریم‌ها ارتباط می‌دادند و کشور را متوقف و وابسته به نگاه غرب و آمریکا کردند.

محدر با بیان اینکه ثمره و نتیجه این وابستگی چشمگیر بود خاطر نشان کرد: رشد ۱۰ برابری قیمت دلار، از بین رفتن ارزش پولی کشور، تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و بسیاری از موارد دیگر آثار نگاه ما نمی‌توانیم و نیاز به مذاکره با کدخدا و کشور‌های دیگر را داریم است.

وی افزود شهید آیت‌الله رئیسی نماد تفکر ما می‌توانیم بود، چراکه دولت ایشان وقتی سرکار آمد مطلع شدند خزانه به قدری خالی است که حتی حقوق ماه بعد را هم ندارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان ابراز کرد: تعداد قابل توجهی اقتصاد‌دان برای ایشان نامه نوشتند که کشور در آستانه ورشکستگی قرار دارد اما این اتفاق‌ها رخ نداد.

وی با بیان اینکه همه این امورات وابسته به پشتکار، توکل و توانایی و استفاده از نیروهای متخصص توسط ایشان اتفاق افتاد یادآور شد: ایشان توانست کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را به حالت عادی برگرداند، رشد نقدینگی متوقف شد، سفرهای استانی و رسیدگی به مشکلات مردم انجام شد.

ادامه راه شهید آیت‌الله رئیسی کلید حل مشکلات 

محدر با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ اگر راه دولت شهید آیت‌الله رئیسی ادامه پیدا کند مشکلات حل خواهد شد گفت: همه این عوامل برگرفته از تفکر ما می‌توانیم است و ما در عین حال که با کشور‌های دنیا نیز ارتباط داریم.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت این دو نگاه در همین مسئله است گفت: شهید آیت‌الله رئیسی بر این عقیده بود که ما مذاکره و تعامل می‌کنیم اما کشور را وقف آن‌ها نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان ادامه داد: اما تفکر دیگر بر این عقیده بود که ما نیازمند مذاکره هستیم و برای رشد و تعالی نیاز به توجه و سرمایه‌گذاری آن‌ها داریم.

وی یادآور شد: اکنون هر دو این تفکر آزمون خود را پس داده‌اند و نتیجه این که با هر کدام از این تفکرات ما در کجا قرار داریم کاملاً آشکار است.

دولتی که ناکارآمد باشد به دنبال کشورهای غرب  و وابسته به آنان است

حجت‌الاسلام مهدی باقری، نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج‌رسا گفت: دولتی که نتواند و به نوعی ناکارآمدی داشته باشد و افراد  متخصص و برنامه نداشته باشد برای برطرف کردن مشکلات ناخواسته به دنبال لقمه آماده خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه این افراد برای اینکه بتواند با کمک آن‌ها کاری را پیش ببرد و اندک درآمدی ایجاد کند  ادعا می‌کند بدون ارتباط و همکاری با آن‌ها مشکلات ما حل نخواهد شد.

نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه غرب با تمدن و مبانی فکری که دارد هیچگاه در جهت حل مشکلات با ما ارتباط برقرار نمی‌کند گفت: آنان همیشه اثبات کرده‌اند با گران‌فروشی و ارائه کم‌ترین و ضعیف‌ترین خدمات به کشور‌ها ارائه و بیشترین درآمد را ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: افرادی با چنین دیدگاه‌هایی گمان می‌کنند که با ارتباط و مذاکرات آنچنانی و قرار دادن منافع کشور در اختیار آنان برای کشور عایدی خواهد داشت.

باقری با تاکید بر اینکه جواب این امر منفی است ابراز کرد: ما معتقد به مذاکره با تمام دنیا هستیم اما مذاکره‌ای که برای ما عایدی و منفعت داشته باشد‌.

وی با بیان اینکه کارهایی که خودمان در کشور توان انجام آن را داریم و می‌توانیم خودمان آن‌ها را به ثمر برسانیم باید خودمان انجام دهیم گفت: اگر ما بخواهیم کارهایی که خود می‌توانیم را به آنان بسپاریم این از دست دادن ثروت کشور است.

نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت دوازدهم کارآمد نبود و توانایی انجام کار را نداشت اما در دولت سیزدهم بیشتر مشکلات حل شد و توانستم روی پای خود بایستیم.

ادامه راه شهید آیت‌الله رئیسی گشایش در مشکلات است

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی همیشه در حال فعالیت، تلاش و خدمت بود مطرح کرد: مشکلات در دوران ایشان شروع به حل شدن گذاشت و راه ایشان باید ادامه داشته باشد.

باقری با تاکید بر اینکه هر کاندیدایی که ادامه دهنده راه و تفکر شهید جمهور باشد به سمت او علاقه داشته و کمک خواهیم کرد گفت: کسانی هم که عقیده دارند کشور برای به دست آوردن توانمندی نیاز به ارتباط با بیگانگان دارد قطعا مشکل فکری دارد.

اگر انتخاب اصلح نباشد کار‌ها و اقدامات شهید رئیسی ابتر و ناقص خواهد ماند

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با موج رسا گفت: گشایش‌هایی که در این دولت اتفاق افتاده در دولت‌های قبلی هم می‌توانست رخ بدهد.

وی ادامه داد: با این تفاوت که این‌ها خواستند انجام دادند و نتیجه داد، اما آنان خود نخواستند و وابسته بودند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی خدمات فراوانی انجام داده‌اند که هیچگاه فراموش نخواهند شد  گفت: در باب خدمات ایشان همین بس که بگویم کشور را از حالت ورشکستی به دولتی با رشد اقتصادی رساند. 

وی اظهار کرد: مقایسه سال‌های قبل و بعد از دولت ایشان نشان می‌دهد تجارت خارجه کشور حدود ۸۰ میلیارد دلار بود که این مبلغ در سال گذشته به ۱۱۷ میلیارد دلار رسید و این خود رکوردی عظیم بدون وابستگی به دولت‌های غربی بود که در تاریخ کشور ایران ثبت شد.

علی‌اکبری با بیان اینکه اگر انتخاب اصلح نباشد گفت: این کار سبب می‌شود اقدامات و کارهای رئیس جمهور گذشته ابتر و ناقص باقی بماند.

وی عنوان کرد: ما باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که این ریل‌گذاری را انجام دهد و راه شهید آیت‌الله رئیسی ادامه داشته باشد و وابسه به غرب نباشیم.

حال  روز سرنوشت‌ساز ملت ایران در پیش است که مردم بخواهند راه شهید آیت‌الله رئیسی ادامه داشته باشد و با تفکر ما می‌توانیم اقدامات نیمه تمام ایشان را تمام شود و کشور به قله‌های پیشرفت برسد و یا بخواهیم کشور را وابسته به غرب بدانیم و سبب ایجاد مجدد تمامی مشکلات گذشته در جامعه باشیم. رای ما تعیین کننده است پس باید انتخاب اصلح داشته باشیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر