logo
امروز : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۸۸۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

بی‌توجهی به توانمندی‌های داخلی، کشور را وابسته می‌کند

بی‌توجهی-به-توانمندی‌های-داخلی،-کشور-را-وابسته-می‌کند
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی منجر به وابستگی کشور می‌شود گفت: رئیس جمهور آینده باید نگاه جدی نسبت به توانمندی‌های داخلی داشته باشد.

علی یگانه‌فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا اظهار کرد: مذاکره با آمریکا تبدیل به پیراهن عثمان شده و کلید حل مشکلات اقتصادی را در آن می‌بینند در حالی که بدون مذاکره با آمریکا هم مسائل اقتصادی کشور پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ما اگر در داخل دچار خود تحریمی نباشیم خیلی از مسائل اقتصادی قابل حل است و به راحتی می‌توان تحریم‌ها را دور زد افزود: تحریم برای کشور مشکل ایجاد کرده ولی مشکلی نیست که قابل حل نباشد.

کارشناس و فعال اقتصادی با بیان اینکه متاسفانه برخی‌ها گره مشکلات اقتصادی را در مذاکره با آمریکا می‌دانند و با این رویکرد اشتباه در انتظار حل مشکلات اقتصادی هستند افزود: توجه به توانمندی‌های داخلی، جلوگیری از خودتحریمی در کنار مدیریت و توجه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند منجر به حل بسیاری از مشکلات اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه تنها نگاه به مذاکره با آمریکا قطعا نمی‌تواند راهشای مشکلات اقتصادی باشد عنوان کرد: ما در حوزه اقتصادی سالهای گذشته با خود تحریمی مواجه بودیم حل مشکلات خود تحریمی دست و بال فعالان اقتصادی را باز می‌کند و همین فعالان اقتصادی به راحتی از سد تحریم‌ها می‌گذرند.

یگانه‌فرد با تاکید بر توجه به توانمندی داخلی گفت: در سال‌های گذشته در بدترین شرایط تحریم این را ثابت کردیم که توانمندی زیادی در داخل کشور وجود دارد که ساخت قدرت پهبادی نمونه‌ای از این توانمندی‌ها است.

وی با تاکید براینکه به اعتقاد بنده حوزه مدیریت به شدت نیاز به تقویت دارد عنوان کرد: طرح‌های جدید و توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگترین قدرت کشور در حوزه داخلی محسوب می‌شوند که توجه به این ظرفیت‌ها نیازمند تقویت مدیریت داخلی است.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه جوانان ما دارای توانمندی‌های زیادی بوده و نیازمند مدیریت قوی دارند ابراز کرد: تمام نیاز کشور را هم خودمان بتوانیم تامین کنیم این هم در هیچ جای دنیا مرسوم نیست باید با سایر کشورها نیز ارتباط داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم سیاست‌هایی که قرار بود برسیم را ترسیم فرمودند ولی تاکنون به آن سطحی که رهبر انقلاب ترسیم کردند نتوانستیم برسیم ادامه داد: امیدواریم در آینده بتوانیم با اقدام جدی به مرحله انتظارات رهبر انقلاب دست یابیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر