logo
امروز : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۸۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان خبر داد:

آسفالت‌ریزی ۳.۲ میلیون مترمربع از معابر عمومی

آسفالت‌ریزی-۳.۲-میلیون-مترمربع-از-معابر-عمومی-
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: در ۳.۲ میلیون مترمربع معابر عمومی استان زنجان در دولت سیزدهم آسفالت‌ریزی شده است.

سعید خلجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی نماد حقیقی خدمت صادقانه به مردم بود.

بیشتر بخوانید

 وی با اشاره به اقدامات دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی در بخش توسعه و عمران شهری افزود: بررسی بسیاری از شاخص‌های توسعه شهری نشان از توجه ویژه دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی به توسعه شهرها و روستاها داشته است، به طوری‌که با تمامی محدودیت‌های مالی شاهد افزایش قابل ملاحظه اعتبارات و کمک‌های تخصیصی به شهرداری‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به آمار و شاخص‌های استان زنجان، گفت: ۵.۵ برابر شدن اعتبارات و کمک‌های دولت به شهرداری‌های استان با توزیع و تخصیص ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده استانی و ملی و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۳، ارتقاء ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری‌های استان از ۱۶ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به ۵۶ میلیون ریال در سال ۱۴۰۲ نشان از توجه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اشتغال قانونی و رسمی ۵۳۴ نفر در شهرداری‌های استان صورت گرفته است، گفت: شاخص هزینه‌کرد عمرانی به جاری در شهرداری استان از ۴۷ درصدی بودجه مصوب شهرداری‌های استان در سال ۱۳۹۹ به ۶۱ درصد در انتهای سال ۱۴۰۲ ارتقاء پیدا کرده است.

 خلجی با اشاره به تخصیص و توزیع قیر رایگان، گفت: با تخصیص ۱۷ هزار و ۳۵۴ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان، معابر عمومی شهری با اجرای ۴۸۱ هزار تن آسفالت به متراژ ۳.۲ میلیون مترمربع در سطح شهرداری‌های استان و مجموع اعتبارات ۸۲۰ میلیارد تومان آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۸ کیلومتر طول در سطح معابر عمومی شهرهای تابعه استان زنجان جدول‌گذاری شده است، گفت: بیش از ۱۷۶ طرح و پروژه مهم در شهرداری‌های استان با مجموع اعتباری ۳ هزار میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است‌.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان به خدمات ارائه شده در قسمت آتش‌نشانی گریزی زد و گفت: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی ساختمان پنج ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهرهای استان تکمیل و راه‌اندازی شد.

وی به رشد ۴ برابری واگذاری ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: ۵۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین عمرانی و خدمات‌رسانی به شهرداری‌های استان واگذار و یا در شرف واگذاری است و ۶ دستگاه خودروی آتش‌نشانی سنگین و نردبان ۳۲ متری به شهرداری‌های تابعه با واگذار شده است.

وی افزود: واگذاری خودرو به بخش حمل و نقل عمومی با واگذاری ۹۵ خودروی عمومی (۲۱ دستگاه اتوبوس، ۲۶ دستگاه ون، ۴۸ دستگاه مینی‌بوس دو درب ) به شهرداری زنجان و بازسازی ۲۴ دستگاه اتوبوس شهری زنجان رشد ۹ برابری داشته است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر