logo
امروز : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۸۸۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه:

۸ کتابخانه عمومی در سلطانیه فعال است

۸-کتابخانه-عمومی-در-سلطانیه-فعال-است
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه سلطانیه هت باب کتابخانه عمومی دارد، گفت: در این میان یک باب کتابخانه شهری و هفت باب کتابخانه روستایی است.

سیدمهدی موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه شهرستان سلطانیه در حوزه کتاب و کتابخوانی فعال است، گفت: منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه حدود 100هزار نسخه کتاب و مجله در حوزه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری و ... است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به کتابخانه‌های موجود افزود: کتابخانه ولیعصر (عج) در سلطانیه، کتابخانه 15 خرداد در روستای قره بلاغ، کتابخانه ابوعلی سینا در روستای سنبل آباد، کتابخانه حافظ در روستای گوزلدره، کتابخانه رسالت در روستای بوئین، کتابخانه علوی در روستای یوسف آباد، کتابخانه قائم در روستای ویر و کتابخانه ولایت در روستای خیرآباد واقع شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ عضو فعال از خدمات این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های اوقات فراغت متعددی برای گروه سنی در نظر گرفته شده‌ است، عنوان کرد: رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با هدف غنی‌‌سازی اوقات فراغت، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترغیب حضور عموم افراد در کتابخانه‌های عمومی به میزبانی کتابخانه‌های سلطانیه برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: از جمله برنامه‌های اوقات فراغت گروه سنی کودک و نوجوان می‌توان به برنامه قصه‌گویی، ساخت کاردستی و اوریگامی، کارگاه نویسندگی خلاق، جشن‌های مناسبتی، نشست کتابخوان، نمایش عروسکی، آموزش زبان، شاهنامه خوانی، آموزش ساخت استاپ موشن (انیمیشن سازی با موبایل)، برگزاری پویش کتابخوانی و... اشاره کرد.

وی گریزی به مسئله حضور تمامی گروه‌های سنی در کتابخانه‌های عمومی، ویژه برنامه‌های بزرگسالان زد و گفت: کارگاه‌های ساخت صنایع دستی، دوره‌های کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک، آموزش فنون قصه‌گویی به مادران، مسابقات كتابخوانی، نشست كتابخوان، معرفی كتاب، محافل ادبی، نقد و بررسی كتاب در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان سلطانیه ادامه داد: سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با موضوعات امام رضا (ع) و پیامبر اکرم (ص) در قالب‌های کتابخوانی (قصه‌گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب، چهارگزینه‌ای و هنری) هنرهای تجسمی، دست‌سازه، داستان و شعر، هنرهای ديجيتال در حال برگزاری است و عموم علاقه‌مندان می‌توانند متناسب با علاقه‌مندی و رده‌های سنی خود در این جشنواره شرکت نمایند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر