logo
امروز : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۸۸۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد:

کاهش حجم آب مخازن سدهای استان زنجان

کاهش-حجم-آب-مخازن-سدهای-استان-زنجان-
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان از کاهش حجم آب مخازن سدهای استان زنجان گفت: حجم وردی سدهای استان زنجان نسبت به سال گذشته روندی کاهش داشت.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به میزان بارش‌ها و وضعیت ذخایر سدهای استان زنجان اظهار کرد: میزان بارش‌های امسال در استان زنجان از ۲۹۵ میلیمتر در سال گذشته به ۲۸۰ میلیمتر کاهش رسیده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته میزان بارش‌ها ۵.۱۱ درصد منفی بوده و نسبت به دراز مدت نیز روند کاهش داشته است ادامه داد: وضعیت بارش‌ها امسال کمی نگران کننده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه به حجم مخازن استان زنجان اشاره و عنوان کرد: حجم مخازن سد تهم ۸۴ میلیون متر مکعب بوده که از این میزان تنها ۱۹ میلیون مترمکعب آب دارد گفت: میزان وردی آب این سد از ۱۵ میلیون متر مکعب در سال گذشته به ۸ میلیون‌ مترمکعب کاهش یافته است.

وی حجم سد گلابر را ۱۱۶ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: ۴۲ درصد مخزن این سد پر بوده و حجم ورودی این سد از پنج میلیون مترمکعبدر سال گذشته به سه میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

باقری حجم مخازن سدکینه‌ورس را ۱۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: این سد نیز سال گذشته ۴.۵ میلیون مترمکعب ورودی داشت که امسال به ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه حجم سد تالوار ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که در حال حاضر ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب دارد عنوان کرد: سد تالوار سال گذشته ۴۳ میلیون مترمکعب ورودی داشت که امسال این میزان به ۱۹ ميليون مترمکعب کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطر نشان کرد: وضعیت بارش‌های امسال نگران کننده بود و برای تامین آب به ویژه آب شرب از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود و امیدوارم در بارش‌های پاییزی این کمبود‌ها جبران شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر