logo
امروز : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۸۸۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

برداشت ۳۰۰۰ تن سیب‌گلاب در ماهنشان

برداشت-۳۰۰۰-تن-سیب‌گلاب-در-ماهنشان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار از باغات ماهنشان به سیب‌گلاب اختصاص دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳ هزار تُن سیب گلاب از درختان بارده برداشت شود.

علیرضا رضائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار از باغات ماهنشان به سیب‌گلاب اختصاص دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳ هزار تُن سیب‌گلاب از درختان بارده برداشت شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه برداشت سیب‌گلاب از اواخر خرداد ماه برداشت می‌شود ابراز کرد: برداشت این محصول تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان عنوان کرد: با توجه به پیش‌رس بودن محصول سیب‌گلاب منطقه، تولیدات در زمان مناسب به بازار عرضه شده و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد و درآمد خوبی عاید کشاورزان می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه محصول تولیدی در مرکز استان عرضه می‌شود تاکید کرد: علاوه بر مرکز استان محصول تولیدی به شهرهای دیگر مانند تهران و کرج نیز صادر می‌شود.

رضائی خاطرنشان کرد: سیب‌گلاب عرضه شده بیشتر در شهر ماهنشان، روستاهای سیاه‌خانه، بهستان، اغلبیک و قشلاجوق علیا و سفلی تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان ابراز کرد: از ارغام سیب‌گلاب برداشت شده در ماهنشان می‌توان به سیب‌گلاب معطر، مشهدی، اصفهانی و کهنز اشاره کرد.

وی تصریح کرد: درخت سیب‌گلاب نیز مانند درختان زردآلو مصرف آبی بالایی دارد و محصول تولیدی شهرستان نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان با بیان اینکه عمده تولیدات شهرستان در زمینه آبزی‌پروری و محصول زردآلو است ادامه داد: محصولاتی نظیر آلبالو، گیلاس، گوجه سبز، ارغام زودرس هلو نیز از باغات شهرستان ماهنشان برداشت می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر