logo
امروز : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۸۸۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر خبر داد:

انجام تست تب مالت برای ۵۲۴ رأس دام

انجام-تست-تب-مالت-برای-۵۲۴-رأس-دام-
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۵۲۴ رأس دام سنگین در گاوداری‌های صنعتی شهرستان عملیات خونگیری و تست بروسلوز (تب مالت) انجام شد.

عبداله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: پایش بیماری سل و بروسلوز توسط دامپزشکی شهرستان ابهر از گاوداری‌های صنعتی انجام‌ شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۵۲۴ رأس دام سنگین در گاوداری‌های صنعتی شهرستان عملیات خون‌گیری و تست بروسلوز ( تب مالت ) انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: بیماری بروسلوز که در بین عموم مردم به نام تب‌ مالت شناخته می‌شود جزو مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و می‌تواند موجب بروز آلودگی در انسان شود.

وی با بیان اینکه مردم بیش از گذشته به خرید لبنیات سنتی به ویژه پنیر رغبت پیدا کرده‌اند، گفت: این امر می‌تواند این نوع بیماری را به انسان منتقل کند، از عموم مردم درخواست داریم، تا حد امکان از خرید لبنیات سنتی اجتناب کنند و لبنیات پاستوریزه به خاطر فرآیند حرارتی و پاستوریزاسیون عاری از هرگونه بیماری است.

بیگدلی تصریح کرد: مصرف شیر غیرپاستوریزه، گوشت خام یا نیمه‌خام و تماس نزدیک با ترشحات بدن حیوان مبتلا به بیماری، از دلایل اصلی انتقال این بیماری به انسان هستند و این بیماری با نام‌های بروسلوز، تب مدیترانه و تب ناخواسته نیز شناخته می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر