logo
امروز : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۸۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت؛

عدم انتخاب اصلح تبعات جبران‌ناپذیر خواهد داشت

عدم-انتخاب-اصلح-تبعات-جبران‌ناپذیر-خواهد-داشت
سهل‌انگاری در انتخاب اصلح تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت که انجام انتخاب اصل نیازمند صرف زمان است تا بر اساس معیارهای موجود فرد اصلح را مورد برسی و شناخت قرار داد و فرد اصلح را انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ علاوه حضور در انتخابات، داشتن انتخاب اصلح نیز امری مهم و تأثیرگذار در سرنوشت خود و کشور است که تبعات آن علاوه بر خود فرد، سرنوشت فرزندان، خانواده و سایر افراد جامعه نیز در گِرو این انتخاب اصلح است.

بیشتر بخوانید

پس همه ما باید توجه داشته باشیم که معیار‌های فرد اصلح را به خوبی بشناسیم و بر اساس آگاهی از معیارها و ویژگی‌های فرد دست به انتخاب بزنیم، شاید با خود بگوییم من به شخصه تنها صاحب یک رای هستم و این یک رای در مقابل تعداد انبوهی رای و انتخاب هیچ است، اما با اندکی تفکر می‌توانیم به این موضوع پی ببریم که با هر کدام از یکایک رای من و شما است که فرد اصلح انتخاب می‌شود و به طور صریح بیانگر ضرب‌المثل «قطره قطره جمع گردد وآنگهی دریا شود» است.

انتخاب اصلح امری مهم و حیاتی است به همین دلیل پی در پی مورد تاکید و توجه بزرگان و آیات قرآنی قرار گرفته است.

خداوند قادر و تعالی در آیه قرآنی می‌فرمایند؛ خداوند هیچ چیزی را برای مردم تغییر نمی‌دهد، مگر اینکه خودشان بخواهند، این اراده خود مردم است که امر بدی را برای خودشان بخواهند یا خوبی را برای خودشان اراده کنند، پس این با خود مردم در ارتباط است.

معنی آیه شریفه نشان از آن دارد که انسان داری قدرت تفکر، اختیار و انتخاب است، با تفکر خود می‌تواند معیار انتخاب صحیح را مطالعه کنید و بشناسد و خوب، بد و برتر را بشناسد و انتخاب کند.

مقام معظم رهبری در رابطه با انتخاب اصلح می‌فرمایند؛ اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی این انقلاب و نظام اعتقاد قلبی داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه رئیس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه اعتقاد داشتند ابراز کردند: در این دوره ریاست جمهوری سه سال ایشان کاملاً محسوس بود.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: فرد اصلح باید کار آمد باشد، شب و روز نشناسد و به دنبال کار باشد و توانایی داشته باشد.

ایشان یادآور شدند: برای کار از عناصر خوب و همکاران خوب استفاده کند و توان انجام کار با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب، این موجب صلاحیت است.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: وقتی این صلاحیت وجود داشت، این آدمی با این خصوصیات می‌تواند از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کند.

برای انتخاب فرد اصلح باید تمامی جوانب را در نظر گرفت و سنجید و اقدام به انتخاب صحیح کرد اما در میان تمامی این گزینه‌ها که تمامی آن‌ها مهم است، وجود چند معیار مهم‌تر است.

سابقه اجرایی کاندیداها را مطالعه کنیم اگر سابقه اجرایی نامزد مورد نظر نشان از فعالیت و کارآیی فرد دارد، چرا که اگر شخصی در انجام مسئولیت کوچکتر و اداره محلی کوچک ناکارآمد باشد مسلماً توانایی اداره جامعه به این عظمت را نخواهد داشت.

مطالعه در باره اطرافیان کاندیداها و کسانی که با وی هستند نیز از گزینه‌های تایید انتخاب و یا حذف فرد از انتخاب است، چرا که یکی از گزینه‌های مهم اطرافیان فرد است، آیا نامزد مورد نظر و اطرافیان او خود را از بدنه ملت می‌دانند و درد آنان را درد خود می‌دانند یا خود را تافته جدا بافته از ملت و برتر می‌دانند.

بر اساس ضرب‌المثل معروف از کوزه همان برون ترآود که درون اوست، این ضرب‌المثل نیز بیان کننده این است که آداب و رفتار نشان دهنده هر چیزی است که درون فرد وجود دارد. 

علاوه بر موارد فوق فرد اصلح باید ولایت‌مدار، مردم‌دار باشد و روحیه جهادی و صداقت نیز داشته باشد و اگر بخواهیم همه موارد و سخنان گفته شده را در یک جمله بیاوریم و رئیس جمهور را بر اساس آن انتخاب کنیم باید بگوییم، رئیس جمهور آینده باید همانند شهید آیت‌الله رئیسی و ادامه دهنده راه ایشان باشد.

رئیس جمهوری که خود را از ملت بداند و برای پیشرفت و آبادانی کشور و رفع محدودیت‌ها و محرومیت‌های مناطق محروم بکوشد‌.

انتخاب اصلح نیازمند صرف زمان است تا کاندیداها را مورد برسی قرار دهیم تا با انتخاب اصلح در آینده نادم و پشیمان نشویم، چرا که پشیمانی هیچ سود و منفعتی ندارد.

فاطمه شیرینی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر