logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۸۸۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

گرانی بنزین تورم کشور را افسارگسیخته می‌کند

گرانی-بنزین-تورم-کشور-را-افسارگسیخته-می‌کند
مدرس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: رئیس ستاد یکی از کاندیداهای رئیس‌جمهوری که ادامه دهنده راه روحانی است بر گرانی بنزین برنامه‌ریزی کرده و آن را وعده داده است، در صورتی که گرانی بنزین تورم را در کشور افسارگسیخته می‌کند.

نبی‌اله پاک‌منش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در هشت سال دولت روحانی شاهد افراط و تفریط بسیاری از بالا دستان بودیم، گفت: وزیر نفت دولت روحانی تصمیم گرفت بنزین سهمیه را حذف کرده و آزاد کند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: چندین سال همین روال ادامه یافته، کشور و مردم نیز دچار ضرر‌های فراوانی شدند. در حال حاضر هم یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری قصد گرانی بنزین را دارد و رئیس ستادش روز گذشته افزایش قیمت بنزین را نوید داده است، که در زندگی افراد تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

مدرس دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به اینکه چگونه یارانه بنزین را قطع و یا آزاد کنند، تصریح کرد: یقیناً تأثیر مستقیمی بر زندگی خواهد داشت. دولتی که می‌خواهد سر کار بیاید باید از قبل برنامه‌ریزی و توجیه علمی و عملی برای تمامی کار‌هایش داشته باشد.

وی ادامه داد: این مسئول باید از خود بپرسد که اگر قیمت بنزین را ۱۰۰ درصد گران کنم آیا گرانی روی اقلام دیگر نیز تاثیر خواهد داشت؟! مسلماً اقشار مختلف مردم دچار آسیب اجتماعی شدیدی خواهند شد.

پاک‌منش گریزی به مسئله دهک‌های هشتم و نهم زد و گفت: این گرانی برای دهک‌های بالا هیچ فرقی نمی‌کند اما دهک‌های پایین آسیب دیده و باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت هشت ساله روحانی و تورمی که در جامعه ایجاد شد، دلار ۹ برابر و اقلام گران شد معمولا اقشار ضعیف جامعه، جوانانی که به تازگی زندگی خود را آغاز کرده‌اند فراهم کردن یک خانه برای آنان غیرممکن و در حد آرزو شد.

مدرس دانشگاه پیام نور استان زنجان ادامه داد: جوانان نیز تصمیمی به ازدواج نداشته و جمعیت هم رو به کاهش می‌رود، اگر هیچ مسکنی توسط دولت جدید ساخته نشود و به این عمل افتخار کنند جامعه آسیب‌های فراوانی خواهد دید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر