logo
امروز : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۸۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ماهنشان:

کارگاه‌های مادر و دختر در ماهنشان برگزار می‌شود

کارگاه‌های-مادر-و-دختر-در-ماهنشان-برگزار-می‌شود
مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ماهنشان با بیان اینکه کارگاه‌های مادر و دختر در ماهنشان برگزار می‌شود گفت: این کارگاه سه روزه بوده و برای دخترای بالای ۱۷ سال انجام خواهد شد.

سهیلا رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: به حول و قوه‌ی الهی و استعانت حضرت ولی عصر (عج) کارگاه‌ مادر و دختر در ماهنشان توسط حوزه علمیه زینب کبری (س) در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ تیر ماه در مسجد جامع ماهنشان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این کارگاه سه روزه بوده و برای دختران بالای ۱۷ سال در نظر گرفته شده گفت: برنامه‌های روز اول با موضوع تعریف جایگاه واقعی انسان در آفرینش هستی با معرفی الگوهای موفق زن انجام خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ماهنشان افزود: با توجه به اینکه مسئله ارتباط مادر و دختر در سن نوجوانی بسیار حائز اهمیت بوده و بسیاری از مشکلات امروزی ناشی از عدم ارتباط درست و به جا با نوجوان است، به این منظور مشاوره ویژه با مادران و دختران و نحوه ارتباط‌ و تعامل صحیح طرفین نیز در برنامه‌ها گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه معرفی جایگاه زن در قرآن کریم و روایات نیز از برنامه روزهای بعد است بیان کرد: در قرآن کریم به ارزش والای زنان بسیار تاکید شده و مورد توجه قرار گرفته است و زنان امروز باید برای رسیدن به آن هویت، نقش و جایگاه اصلی خود تلاش کنند که این خود  برکات زیادی برا جامعه اسلامی داشته و به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک خواهد کرد‌

وی با بیان اینکه زندگی انسان نیز در آیات و روایات و سخن بزرگان مورد تاکید و توجه است عنوان کرد: برنامه‌های روز سوم نیز باید‌ها و نباید‌های زندگی سالم بر اساس دعای ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) بیان کرد: مهارت خیاطی، شمع‌سازی، چرم دوزی، مهارت آشپزی گروهی، بازی‌ها و مسابقه‌های گروهی و شخصیت‌شناسی از دیگر برنامه‌های مهم و تاثیر‌گذار این سه روز است که برنامه های معرفتی قبل از ظهر و برنامه‌های مهارتی بعد از ظهر خواهد بود که دختران در کنار مادران عزیز به مهارت‌آموزی خواهند پرداخت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر