logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۸۷۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمراستان زنجان:

هلال‌احمر به فکر ایجاد پایگاه ریلی است

هلال‌احمر-به-فکر-ایجاد-پایگاه-ریلی-است-
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمراستان زنجان گفت: با همکاری راه آهن منطقه شمالغرب آماده راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی در این استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، حکمت‌اله هاشمی در جلسه هماهنگی برای راه اندازی خانه هلال در راه آهن و هماهنگی ایجاد پایگاه امداد و نجات ریلی اظهار کرد: اهداف بلندی برای ایجاد جامعه آماده و حمایت از سلامت انسان‌ها دارد که این مقوله‌ها رکن اصلی شرح وظایف هلال‌احمر محسوب می‌شود که به واسطه مردم و تیم‌های سازماندهی مردم محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی اظهار داشت: از ظرفیت‌های جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور آنطور که باید استفاده نمی‌شود و حق مطلب در خصوص حمل و نقل ریلی که مهمترین و موثرترین بخش حمل و نقل سرعت عمل بالایی را دارد، ادا نمی‌شود

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمراستان زنجان با بیان اینکه تاثیرگذارترین عضو صلیب سرخ جهانی هستیم، گفت: صلیب سرخ و هلال‌احمر ارگانی بین‌المللی است و هلال‌احمر ایران با داشتن چهار کرسی عضو تاثیرگذار در این نهاد بین‌المللی در میان ۱۹۲ کشور دنیاست.

هاشمی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه از ظرفیت جمعیت هلال‌احمر بواسطه ظرفیت بین‌المللی در دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کمک می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید حاکمیت از این ظرفیت بین‌المللی در حوزه‌های مختلف استفاده کند هلال‌احمر به واسطه ظرفیت‌های موجود در واردات داروها تاثیرگذار است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمراستان زنجان گفت: طرفیت هلال‌احمر بسیار ارزشمند است و تعصب سازمانی نداریم و افتخار می‌کنیم در لباس هلال‌احمر خدمات به هموطنان می‌دهیم.

هاشمی اظهارداشت: در هلال‌احمر زنجان طرح‌های مختلفی داریم از جمله راه‌اندازی خانه‌های هلال که مصوبه هیات دولت است و این مراکز هلال‌احمر کوچک در مناطق شهری و روستایی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: چون اعتقاد به جامعه آماده در برابر مقابله با حوادث و کاهش خسارت‌های جانی و مالی داریم بر همین اساس، تمام کارکرد معاونت‌های هلال‌احمر را به سمت خانه‌های هلال سوق دادیم. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه جامعه آماده باید درعمل محقق شود، گفت: در مناطق کم برخوردار که شکننده هستند که اگر آموزش دیده و سازماندهی شوند خسارت‌های ناشی از حوادث کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: هزینه‌های درمان در سطح کشور فراوان است که به واسطه آموزش کمک‌های اولیه 40 درصد از این هزینه‌ها با این آموزش‌ها که پیش درمانی(جلوگیری از معلولیت‌ها) است، کاهش خواهد یافت.

وی یادآوری کرد: با استفاده از ظرفیت آموزش مخاطرات، پناه‌گیری، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه را به هموطنان در دستگاه‌های اجرایی، محلات، ارگان‌ها، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و مراکز روستایی ارائه می‌دهیم.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر