logo
امروز : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۸۷۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر مطرح کرد:

انتقال پسماند‌های ویژه ابهر به استان‌های دیگر

انتقال-پسماند‌های-ویژه-ابهر-به-استان‌های-دیگر
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: در سال گذشته حدود ۳۰۰ تن از پسماندهای ویژه شهرستان ابهر به استان‌های اصفهان و البرز منتقل شد.

سیدرضا مدنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به مدیریت پسماندها و جمع‌‌آوری پسماندهای شهری و انتقال به لندفیل‌های شهری، گفت: شهرستان ابهر علاوه بر پسماندهای خانگی و زباله‌های عادی دارای انواع پسماندهای صنعتی ویژه و عادی است مورد نظارت کارشناسان اداره محیط زیست قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر با بیان اینکه پسماندهای صنعتی حاصل تولید فرآیندهای صنعتی است، گفت: این پسماندها پس از اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست در محل‌ واحد‌های صنعتی بارگیری و پلمب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، بر عهده تولید‌کننده آن‌ها خواهد بود، گفت: مطابق تبصره همین ماده مدیریت اجرایی می‌تواند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع‌آوری، جداسازی و دفع پسماند را به اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست و دارای مجوز فعالیت واگذار کند و بر همین اساس هرگونه نقل و انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه باید در سامانه جامع محیط زیست به نشانی emp.ir ثبت و به تأیید سازمان حفاظت محیط زیست برسد.

مدنی با اشاره به اثرات سوء محیط زیستی این پسماندها، خاطرنشان کرد: این زباله‌ها قادر به آلودگی منابع آبی بوده و موجب آلودگی خاک و هوا نیز می‌شوند و باید به‌طور اصولی و دقیق مدیریت شوند.

وی تصریح کرد: در راستای نظارت و پایش‌های میدانی کارشناسان محیط زیست بر نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی، ویژه و شیمیایی دارویی، در سال گذشته میزان پسماندهای منتقل شده حدود ۳۰۰ تن بوده که از شهرستان ابهر به لندفیل‌های تخصصی به استان‌های البرز و اصفهان منتقل و امحا شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر