logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۸۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف شهرستان ابهر خبر داد:

۳ صنف ابهر رکوردار شکایت

۳-صنف-ابهر-رکوردار-شکایت
رئیس اتاق اصناف شهرستان ابهر گفت: مهمترین اصناف ابهر اتحادیه طلافروشان، پوشاک و مشاوران املاک هستند که بیشترین شکایات هم از همین صنف است.

عباس عسگریلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ ضمن تبریک دهه امامت و عید غدیر گفت: ۲۰ صنف ازجمله اتحادیه خواربارفروشان، لوازم بهداشتی و مصالح ساختمانی، کیف، کفش و پوشاک، لاستیک‌‌فروشان، ابزارآلات و یراق‌فروشان، چلوکبابی و قهوه‌خانه داران، مشاوران املاک و نمایشگاه‌ها و اصناف دیگری در شهرستان ابهر فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه سه بازرس در اتاق اصناف شهرستان ابهر فعالیت دارند، گفت: ایجاد هماهنگی بین اتحادیه‌ها، نظارت بر عملکرد آن‌ها و راهنمایی صنوف، اظهارنظر در مورد ضوابط خاص داخلی اتحادیه‌های تحت پوشش برای صدور ‌پروانه کسب جهت بررسی و تصویب کمیسیون نظارت، نظارت بر حسن اجرای اقدامات اتحادیه‌ها درخصوص صدور پروانه کسب از‌ جهت تطبیق با مقررات این قانون و آئین‌نامه‌های آن، رسیدگی به اعتراض افراد صنفی نسبت به تصمیمات اتحادیه‌ها و تعیین نوع و نرخ کالاها و خدماتی که افراد هر صنف می‌توانند برای فروش،‌ عرضه یا ارائه کنند و پیشنهاد آن برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون نظارت و اعلام مصوبه ‌کمیسیون به اتحادیه‌ها برای ابلاغ به افراد صنفی با هدف جلوگیری از تداخل صنفی از جمله کارهایی است که در اتاق اصناف شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ابهر با بیان اینکه ۷۰ درصد شکایات در اتاق اصناف حل و فصل می‌شود و ۳۰ درصد آن به اداره تعزیرات شهرستان ارجاع می‌شود، گفت: مهمترین اصناف ابهر اتحادیه طلافروشان، پوشاک و مشاوران املاک هستند که بیشترین شکایات هم از همین صنف است.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پروانه‌های کسب در شهرستان ابهر گفت: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

عسگریلو با اشاره به اینکه ۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند، گفت: هزار و ۲۰۰ واحد بدون پروانه هستند که به مرور ساماندهی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آدرس اتاق اصناف، پایین تر از میدان معلم، جنب کوچه شهید حسینی و نرسیده به دادگستری گفت: شهروندان در صورت داشتن شکایات می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۷۴۵۶۶۲۷ تماس بگیرند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در اتاق اصناف در روز ۶ مورد شکایت ثبت و رسیدگی می‌شود، گفت: سالانه به طور میانگین ۴۰۰ مورد شکایات در این اداره ثبت و رسیدگی می‌شود.

 وی با بیان اینکه مردم ولی‌نعمت ما هستند، گفت: همیشه شعار ما این است که حق با مشتری است و از همه واحد‌های صنفی درخواست داریم برای دریافت کد یکتا اقدام کنند، افرادی که پروانه کسب ندارند حتماً باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر