logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۸۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

عملیات تکمیل پروژه سد مشمپا آغاز می‌شود

عملیات-تکمیل-پروژه-سد-مشمپا-آغاز-می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به آغاز دوباره عملیات تکمیل پروژه سد مشمپا گفت: مشکلات سد مشمپا بعد از سفر دور دوم رئیس جمهور به زنجان پیگیری و رفع شده است.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره آخرین وضعیت سد مشمپا اظهار کرد: موافقت‌نامه تامین اعتبار این سد اتفاق افتاده و بعد از مطرح شدن موضوع زیست محیطی جلوی اعتبارات آن گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بعد از این اتفاق بررسی تخصصی زیست محیطی پروژه با حضور زمین‌شناسان و کارشناسان محیط زیست انجام شد ادامه داد: دی ماه سال گذشته سازمان محیط زیست کشور عدم مشکل زیست محیطی سد مشمپا را تایید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در راستای حل مشکلات سد مشمپا استاندار زنجان دیداری با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتند گفت: مقرر شد ماده 23 مربوط به پروژه سد مشمپا برای بررسی دوباره اقدام شود تا بتوانیم ادامه عملیات اجرایی پروژه را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه ادامه اجرای پروژه سد مشمپا توسط پیمانکار قبلی پروژه انجام می‌شود عنوان کرد: حدود 5 سال است پروژه متوقف شده و قرارگاه خاتم‌ نیز برای ادامه اجرای پروژه یکسری خواسته‌هایی در خصوص بروزرسانی قراردادها را دارد.

باقری با تاکید براینکه توافق برای ادامه پروژه با پیمانکار انجام شده است عنوان کرد: براساس برآوردهای انجام با وضعیت فعلی تکمیل این پروژه نیاز به اعتبار حدود 4 هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه این اعتبار براساس پیشرفت پروژه پرداخت می‌شود ادامه داد: تخصیص اعتبار برای سدهای استان زنجان براساس پیشرفت کار انجام می‌شود و میزان اعتبار برای این پروژه نیز پیش‌بینی شده و در بودجه سالانه منظور شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به زمان آبگیری سد مشمپا گفت: در صورت تامین اعتبار این سد تا سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه ظرفیت بسیار بالایی دارد و این توانمندی را در تحویل پروژه تا پایان سال آینده را دارد خاطر نشان کرد: از ظرفیت پیمانکار برای تکمیل این پروژه استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر