logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۸۶۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

جانی که جان بخشید

جانی-که-جان-بخشید-
رضایت از خانواده‌هایی که قرار است با جان عزیزشان خداحافظی کنند، تصمیمی سخت است که قرار است اهدا عضو عزیزان آن‌ها جان افراد چشم انتظار را نجات دهد اقدامی خداپسندانه که خانواده مرحومه نجفلو راضی به آن شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با اهدای عضو می‌توان زندگی بسیاری از بیماران را نجات داد و اعضایی مانند قلب، ریه، کلیه و کبد حتی پوست، استخوان یا قرنیه هم استفاده کرد؛ از این رو از اهدا عضو به عنوان‌ اهدا زندگی یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید

زمانی که مرگ مغزی بیماری از طرف پزشکان مربوطه تائید می‌شود در واقع دیگر نمی‌توان فرد مرگ مغزی شده را احیا کرد و به زندگی برگرداند از این رو به خانواده فرد مرگ مغزی شده و از طرف مسئولان ذی‌ربط پیشنهاد اهدا عضو ارائه می‌شود.

با توجه به اینکه لحظه واقعا تلخ و سختی برای خانواده فرد است، بسیاری از خانواده‌ها از این کار امتناع می‌کنند و اجازه اهدا عضو داده نمی‌شود.

در بسیاری از موارد خانواده با پذیرش این خبر که فرد دیگر علائم حیاتی برای بازگشت به این جهان را ندارد با عمل اهدای اعضا موافقت می‌کنند، اجازه این اقدام انسان دوستانه را می‌دهند زیرا آگاهی دارند در آن سوی دیوار بیماران بسیاری در صف انتظار پیوند اعضا قرار دارند.

با پیوند عضو بسیاری از زندگی‌ها و روحیه‌ها و رنگ و بوی تازگی به خود می‌گیرد گویی امید و زندگی در خانه افراد دارای بیمار و منتظر اهدا عضو تجلی پیدا می‌کند.

در این امر خداپسندانه بسیاری از افراد زنده و بدون هیچ مشکلی اقدام به دریافت کارت اهدا عضو می‌کنند تا در مواقع ضروری بتوانند به چند نفر زندگی دوباره ببخشند.  چند روز پیش در شهر زنجان مطلع شدیم مرحومه مریم نجفلو ۴۲ ساله به دلیل سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان بستری بود.

این مادر مهربان و رئوف معلم بود و دارای دو فرزند بود گویا در روز حادثه فرزند کوچک خود را به خود به همراه داشت، خودرویی با سرعت به سمت  آن‌ها پیش می‌رود و مرحومه نجفلو با دیدن این خودرو که با سرعت به سمت او و فرزند کوچک ایشان می‌آید با فداکاری و حس مادرانه فرزند خود را به کنار می‌کشد و حادثه ناگوار برای ایشان رخ می‌دهد.

تلاش‌ها مستمر و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان در بیمارستان مثمر ثمر نبود و این بانوی زنجانی نتوانست به هوش آید و بار دیگر در کنار خانواده و شاهد بزرگ شدن فرزندان خود باشد.

پیکر این بانوی زنجانی برای اهدا عضو و انجام اقدامات لازم به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد، با اهدای سه عضو مرحومه نجفلو شامل کبد و کلیه‌ها، سه فرد نیازمند پیوند عضو از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

روحشان قرین رحمت الهی

 سمیرا قربانی      

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴