logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۸۶۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه خرم‌دره:

عید غدیر نماد وحدت بین مسلمانان است

عید-غدیر-نماد-وحدت-بین-مسلمانان-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه خرم‌دره گفت: عید غدیر پیام وحدت و همبستگی میان مسلمانان را به همراه دارد، این عید فرصتی است تا مسلمانان با هم به جشن و شادی بپردازند و با یادآوری این روز مهم، پیوندهای اخوت و برادری را مستحکم‌تر کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»حجت‌الاسلام مردانی با تبریک روز عید غدیر، عید غدیر رایکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی عنوان کرد و گفت: عید غدیر نه تنها یک واقعه تاریخی بلکه یک رویداد معنوی و الهی است که پیامبر اسلام(ص) در آخرین حج خود به مسلمانان ابلاغ کردند، این روز نشان‌دهنده اهمیت ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است و مسلمانان باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: عید غدیر پیام وحدت و همبستگی میان مسلمانان را به همراه دارد، این عید فرصتی است تا مسلمانان با هم به جشن و شادی بپردازند و با یادآوری این روز مهم، پیوندهای اخوت و برادری را مستحکم‌تر کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقبه در سپاه خرمدره همچنین به سنت‌ها و آیین‌های مختلفی که در این روز برگزار می‌شود اشاره کردند و گفتند: برگزاری مراسم‌های مذهبی، جشن‌ها، سخنرانی‌ها و توزیع نذورات از جمله برنامه‌هایی است که در عید غدیر برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده عشق و ارادت مسلمانان به اهل بیت(ع) و ولایت علی(ع) است.

مرادنی با اشاره به اطعام روز عید غدیر گفت: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است، به گونه‌ای که امام صادق(ع) اصلاً این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.

حجت الاسلام مردانی با تاکید بر آگاه‌سازی جوانان نسبت به اهمیت عید غدیر گفت: نهادهای مختلف می‌تواند از طریق برگزاری نشست‌های فرهنگی، سخنرانی‌ها، پخش فیلم‌ها و مستندهای مرتبط، و همچنین ایجاد فضایی برای گفتگو و تبادل نظر انجام شود، همچنین، تاکید بر نقش جوانان در پاسداشت ارزش‌های دینی می‌تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ولایت حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر اسلام(ص) نشان‌دهنده ادامه راه پیامبر و حفظ تعالیم او است گفت: پیام عید غدیر برای مسلمانان، پیام ولایت، اتحاد و پیروی از رهبری صالح است، این روز یادآوری می‌کند که برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید از امامان معصوم و ولایت فقیه پیروی کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر