logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۸۶۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس حوزه علمیه:

غدیرخم فصل‌الخطاب امامت مولود کعبه است

غدیرخم-فصل‌الخطاب-امامت-مولود-کعبه-است-
پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه گفت: حضرت علی(ع) همان مولود کعبه است که نور ازلی‌اش، پیش از آفرینشِ جهان بر تارک جان جهان جاری بود و حال در غدیر ولایت اوست که بر جان مسلمین، چتری خواهد شد و امامت را به معنا خواهد رساند.

حجت‌الاسلام موسی آقایاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: تنها اجری که طعنه می‌زند بر گریه کردن برای امام حسین علیه‌السلام اطعام دادن در شب عید غدیرخم است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به عظمت شب عید غدیرخم گفت: در این شب گناه ۶۰ ساله را به حرمت حضرت علی علیه‌السلام می‌بخشد، خداوند در شب عید غدیرخم به اندازه دو برابر شب عید فطر می‌بخشد.

پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه در روز عید غدیرخم لباس نو بپوشید، گفت: کسی که در این روز لباس نو بپوشد، خداوند همه گناهان او را می‌بخشد و ملائکه از صبح تا شب برای او حسنه می‌نویسند و درجات او را بالا می‌برد.

وی گفت: یکی از اعمال نیک در روز عید غدیرخم لبخند زدن به روی مؤمنین است و باید قدردان این روز و شب باشیم.

آقایاری تصریح کرد: همان‌گونه که رسول خدا (ص) فرموند؛ روز غدير‌خم برترين عيدهاى امّت من است و آن روزى است كه خداوند بزرگ دستور داد، آن روز برادرم على‌بن‌ابى‌طالب (ع) را به عنوان پرچم‌دار و فرمانده امتم منصوب كنم، تا بعد از من مردم توسط او هدايت شوند و آن روزى است كه خداوند در آن روز دين را تكميل و نعمت را بر امّت من تمام كرد و اسلام را به عنوان دين براى آنان پسنديد.

وی با اشاره به بیانات امام صادق علیه‌السلام گفت: از امام صادق(ع) نقل شده كه فرموند؛ « یک درهم به برادران با ايمان و معرفت دادن در روز عيد غدير برابر هزار درهم است، بنابراين در اين روز به برادرانت انفاق كن و هر مرد و زن مؤمن را شاد گردان».

پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه در نهایت باید بدانیم که غدیر یک واقعه نیست بلکه به تنهایی یک تاریخ است، گفت: تاریخى که ابتدایش مدینه، میانه‌اش کربلا و انتهایش ظهور موعود(عج) است، پس این روز، یادآور تجدید بیعت با فرزند غدیر، حضرت مهدی(عج) است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر