logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۸۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با موج‌رسا:

غدیر میدان تجلی انتخاب اصلح است

غدیر-میدان-تجلی-انتخاب-اصلح-است-
استاد حوزه و دانشگاه گفت: کامل‌ترین انتخاب، انتخاب الهی بود تا وصی برای جامعه اسلامی انتخاب شود و هدایت جامعه را بر عهده گیرد و برای انسان‌ها یک حجت است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه حرکت پیامبر خدا یک مژده برای مسلمانان بود تا در کنار پیامبر اکرم (ص) به حج پرداخته و مشارکت داشته باشند و جمعیت بزرگی در مناسک حج حضور داشتند اظهار کرد: در این مراسم پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را به جانشینی خود انتخاب کرد و حرکت بزرگ تاریخی را در این روز مبارک رقم زد.  

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه سال‌های آخر دهم سال بعثت پیامبر اکرم (ص) اعلام کردند که قصد حج تمتع را داشته و این خبر در شبیه جزیزه عربستان پیچید که رسول خدا امسال در حج تمتع حضور دارند و ۱۰ سال پیش این شبه جزیزه تحت نفوذ پیامبر اسلام در آمده بود افزود: کامل‌ترین انتخاب، انتخاب الهی بود تا وصی برای جامعه اسلامی انتخاب شود و هدایت جامعه را بر عهده گیرد و برای انسان‌ها یک حجت است.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان انتخابات مهم و زیادی در مسیر زندگی انجام می‌دشود از جمله این انتخابات انتخاب دین، مرجع تقلید، دوست و شغل و ... است که برای زندگی سرنوشت‌ساز است اذعان کرد: خداوند برای سعادت و خوشبختی بشر پیامبران الهی را برگزیده که آخرین آن‌ها حضرت محمد (ص) بوده و کامل دین را به ارمغان آورده است.  

شامی ابراز کرد: خداوند همچنین جانشینان پیامبر (ص) را در غدیر تعیین کرده و امر به اطاعت از ائمه معصومین (ع) و نیز اطاعت از نایب امام زمان (عج) در دوران غیبت مشخص کرده است. 

وی ابراز کرد: تجلی و اقتدار عیدغدیر در ولایت‌مداری آن در انتخاب اصلح است و انتخابات در کشور و مشارکت مردم در آن اهمیت زیادی دارد و به رهبری امام راحل انقلاب سمت و سوی مردمی گرفت.

 استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: دینداری و مردم‌سالاری از جمله خصلت‌های مهم برای نامزدهای انتخاباتی است و نامزدهای انتخاباتی باید اتحاد و وحدت در جامعه را حفظ و از تخریب همدیگر بر حذر باشد.      

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴