logo
امروز : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۸۶۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با موج‌رسا:

مشارکت در تعیین سرنوشت، از آموزه‌های غدیر است

مشارکت-در-تعیین-سرنوشت،-از-آموزه‌های-غدیر-است-
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آموزه‌های غدیر در گام اول در سرنوشت کشور شریک شدن و فرد معتمدی را پای کار آوردن است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه در دین مبین اسلام مسئله امامت و ولایت یکی از ارکان اصلی و مهم اسلام است اظهار کرد: در روایات مختلف آمده است نماز، روزه، حج، جهاد و امامت از اصول اصلی در فلسفه اسلام محسوب‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اسلام تاکیدات زیادی بر امامت و ولایت رهبری و سپردن این مهم به فرد اصلح دارد ابراز کرد: اولین دعوت مردم به دین مبین اسلام ولایت است که نشان‌دهنده اهمیت والای این موضوع در جامعه است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید باید در بین مردم بعد از خود ولی و جانشین انتخاب کنید و هدایت جامعه اسلامی را به وی بسپارید که اگر به این مهم پرداخته نشود در واقع حق پیامبری رعایت نشده است.

جعفری ابراز کرد: عیدغدیر که عید ولایت و معرفی امیرالمومنین علی (ع) به شیعه  است از نظر تشییع دارای اهمیت است و تاکیدات زیادی در روایات مختلف نسبت به این موضوع بیان شده است و مردم باید توجه ویژه به این روز عزیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمانی که پیامبر اکرم (ص) از جانب خدا مأمور شد تا علی (ع) را به عنوان ولی و جانشین خود انتخاب کند تمام صفات مربوط به دینداری و امامت را در آن حضرت دیده بودند اذعان کرد: امروزه با برگرفتن از سیره ائمه اطهار(ع) باید فردی برای جامعه معرفی شود که اصلح، مردم‌دار و مردم‌سالار باشد و بتواند در بین مردم بوده و مشکلات آن‌ها آشنا باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در انتخابات نامزدهای انتخاباتی باید متواضع رفتار کنند و اخلاق‌مداری فراموش نشود. 

جعفری تاکید کرد: تخریب شأن و شخصیت افراد در مناظر تاثیرات مثبت برای فرد و جامعه ندارد و مردم دوستدار آن نیستند و مشارکت همگانی در تعیین سرنوشت خود از آموزه‌های غدیر است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر