logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۸۶۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
با نزدیک شدن به انتخابات؛

عملکرد شهید رئیسی موثر بر مشارکت حداکثری می‌شود

عملکرد-شهید-رئیسی-موثر-بر-مشارکت-حداکثری-می‌شود
انتظار می‌رود در این دوره از انتخابات مشارکت از دوره قبل بالاتر باشد چراکه عملکرد شهید رئیسی و دولت ایشان مطلوب مردم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»  تشویق مردم از سوی خواص تاثیرگذار به حضور حداکثری در انتخابات، تکلیف بی‌چون و چرایی است که امام‌المسلمین آن را ضامن اقتدار اسلام و ایران و انقلاب دانسته و مکرر بر آن تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

لزوم امیدوار ساختن مردم به افق پیش‌روی ایران و انقلاب، توصیه حکیمانه و راهبردی امام خامنه‌ای و در جهت خیرخواهی امام برای امت است و هرگونه حاشیه‌نگاری بر آن، تخطی از این فرمان صریح و منشأ خسارت‌های بزرگ دنیوی و اخروی است.

دیده می‌شود برخی اصحاب سخن و قلم، از سر غفلت و یا به جهت فقدان بصیرت لازم در نوشته‌ها و گفته‌های خود با رویکردی غلط در مطالبه‌گری، با سیاه‌نمایی از وضعیت جامعه و نظام و کارکرد دولت انقلابی، مخرج مشترک با دشمن پیدا می‌کنند، همان امر نامیمونی است که حضرت آقا از آن نهی کردند.

اکنون هرگونه خطبه و خطابه و تولید آثار مکتوب و ورود غیرمتوازن به مناظرات نقادانه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، بدون در نظر داشتن و عمل به این توصیه حکیمانه (تولید امید)، در حقیقت حاشیه نگاشتن بر این فرمان ولایی و در واقع کمک به هدف راهبردی دشمن و تضعیف عنصر طلایی امید در جامعه است.

 حضرت آقا مدتی قبل فرمودند؛ راهبرد دشمن بدبینی مردم به نظام و دولت اسلامی و ناامیدی شما از خودتان است، امروز یک جریانی در داخل کشور و خارج کشور وجود دارد برای دمیدن روح ‌یأس، به جای دمیدن روح امید.

اکنون که تنور فعالیت‌های انتخاباتی هر روز گرم‌تر می‌شود کاندیداها باید از همنوا شدن با دشمن و سیاه‌نمایی و انکار دستاوردهای محلی و ملی و منطقه‌ای نظام با هدف جلب رأی بیشتر پرهیز کنند.

امام

مشارکت مردم به عملکرد دولت‌ها مرتبط است

حجت‌الاسلام محمدرضا حدادیان، استاد حوزه و دانشگاه در این باره گفت: نظام جمهوری اسلامی همان‌طور که از نامش پیداست دو رکن اساسی دارد که «اسلام» مشروعیت آن را و «جمهوریت» مقبولیت آن را تضمین می‌کند. 

وی افزود: هر نظامی که مشروع نباشد، حکومت طاغوت است و هر نظامی که مقبولیت نداشته باشد محکوم به شکست خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به امام خمینی (ره) خیلی فشار آوردند که به‌جای جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی تشکیل بدهد ولی امام (ره) چون نگاه وسیعی داشت و مقبولیت را از لوازم لاینفک یک حکومت می‌دانست؛ فرمود «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه کلمه زیاد».

وی با بیان اینکه بدون شک کشور ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین درجه جمهوریت در آن به نمایش گذاشته شده است، گفت: انتخابات‌های متعدد و درصد بالای شرکت‌کنندگان در انتخابات‌ها و حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها و مراسم بدرقه شهدا مانند شهید سلیمانی و شهدای خدمت گویای این مطلب است. 

حدادیان با تأکید براینکه تا امروز دشمنان جمهوری اسلامی نتوانسته‌اند از این معبر ضربه بزنند، گفت: مردم پشت این حکومت بوده‌اند ولی اگر خدای نکرده روزگاری برسد که این‌گونه نباشد دشمنان در آن طمع خواهند کرد.

 وی با بیان اینکه مشارکت مردم به عملکرد دولت‌ها نیز مرتبط است، گفت: اگر عملکرد دولتی خوب بوده، مشارکت بالا و اگر عملکرد دولتی مطلوب نبوده مشارکت پایین آمده، بعد از دولت احمدی‌نژاد مشارکت بالای ۸۰ درصد داشتیم بعد از دولت روحانی مشارکت‌ها بسیار پایین بوده و این نشان‌دهنده واکنش مردم به عملکرد دولت‌هاست.

 استاد دانشگاه و حوزه گفت: لزوماً این‌گونه نیست که مشارکت پایین را اعتراض مردم به جمهوری اسلامی بدانیم. به همین جهت انتظار می‌رود در این دوره مشارکت از دوره قبل بالاتر باشد چرا که عملکرد شهید رئیسی و دولت ایشان مطلوب مردم بوده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که مردم ایران باانگیزه بالا وارد انتخابات شده و حضور حداکثری خود را به نمایش بگذارند و با انتخاب اصلح و کسانی که شبیه به شهدای خدمت هستند به مملکت خود خدمت کند.

امام

حضور مردم در انتخابات اقتدار کشور را حفظ می‌کند

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی، امام جمعه هیدج در این‌باره گفت: حضور مردم با بصیرت ایران اسلامی در روز جمعه هشتم تیر ماه در پای صندوق‌های رأی چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری قطعاً مؤثر و قدرت‌آفرین است و ضرورت آن غیرقابل انکار محسوب می‌شود. 

وی تصریح کرد: بی‌تردید هیچ ملتی از وجود مدیری که بتواند جامعه را مدیریت کند و به حیات ملّی اجتماعی رونق ببخشد، بی نیاز نیست.

امام جمعه هیدج با اشاره به سخنان حضرت امام رضا علیه‌السلام، گفت: در مطالعه احوال بشر، هیچ گروه و ملّتی را نمی‌یابیم که در زندگی موفق و پایدار و از نعمت‌های حیات برخوردار باشد، مگر به وجود مدیر و سرپرستی که امور مادی و معنوی آنان را مدیریت کند.

زارعی با اشاره به تأثیرات مثبت حضور مردم در انتخابات، تصریح کرد: شرکت باشکوه و حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری در برقراری عدالت و تأمین امنیت پایدار داخلی و خارجی و ایجاد رفاه و آسایش برای عموم مردم مؤثر خواهد بود.

وی افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری در افزایش نظارت جمعی بر عملکرد مسئولان و کاهش فساد مؤثر خواهد شد.

امام جمعه هیدج گفت: اگر مردم از حاکمان و زمامداران جدا بشوند، حاکمان خود را در برابر مردم پاسخگو نمی‌بینند و گرفتار رفتارهای فسادآمیز می‌شوند. 

زارعی با اشاره به اینکه در نظام‌های سیاسی از نوع پادشاهی چون مردم حضور ندارند، قدرت سیاسی در دست پادشاه جمع است، افزود: در نظام‌های مردم‌سالار، به‌ویژه در جمهوری اسلامی که حقیقتاً مردم‌سالاری دینی حاکم است و قدرت سیاسی به‌طور عادلانه توزیع شده است، شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سبب قوت و استمرار این مهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قاطبه مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، می‌توانند از مسئول انتخاب شده بخواهند در عملکرد خود شفافیت داشته باشند.

امام جمعه هیدج با تأکید براینکه یکی از سرمایه‌های اجتماعی اعتماد عمومی به نظام سیاسی حاکم است، گفت: شرکت در انتخابات، این مسئله اجتماعی را ارتقاء می‌دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر