logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۸۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه دندی در گفتگو با موج‌رسا:

شرکت در انتخابات ادای دین به شهدا است

شرکت-در-انتخابات-ادای-دین-به-شهدا-است-
امام جمعه دندی گفت: مشارکت بالا در انتخابات نمود مردم‌سالای دینی است و شرکت در انتخابات ادای دین به شهدا است.

حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نظامی است برخاسته از عزم و اراده ملت که به رهبری فقیه جامعه‌الشرایط زمان شناسی مدیریت می‌شود اظهار کرد: انتخابات آن با ارائه الگوی مردم‌سالار دینی جایگاه حقیقی مردم را به خودشان بازگردانده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مردمانی که در دوران سیاه پهلوی و یا قبل از آن جز بردگی اربابان و سلاطین هیچ جایگاه اجتماعی برایشان متصور نبود اضافه کرد: ولی امروزه با دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ خون شهدا حرف اول را در منطقه می‌زنند.

امام جمعه دندی با اشاره به اینکه در دوران سیاه پهلوی حکومت بی پایه و اساس برای اینکه سروصدای مردم را خاموش کند نتخابات فرمایشی کاملا مهندسی شده را انجام می‌دادند گفت: با این اقدام نه تنها حقوق مردم در نظر گرفته نمی‌شد بلکه در این انتخابات تضییع حقوق عامه اتفاق می‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مصوبات و برنامه‌ها به نفع اربابان، شخص شاه صورت می گرفت ادامه داد: در این حکومت ارزشی برای مردم و مشارکت آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شد.

امام جمعه دندی با بیان اینکه با پيدايش انقلاب اسلامی نوپای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همه آن مسائل خط بطلان کشید و اضافه کرد: انتخابات را به معنای واقعی کلمه به مردم ارائه داد و این مردم هستند که از روز اول انقلاب با همه‌پرسی به قانون اساسی نوع حکومت را انتخاب کرده و سپس ریاست جمهوری و همه شئون خدمتی در نظام جمهوری اسلامی بر اساس و پایه آراء و مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

حکیمی‌فر اذعان کرد: نظام اسلامی که بر پایه مردم‌سالاری دینی شکل گرفته است قطعا دوام و بقاء آن نیز با حضور حداکثری در انتخابات میسر خواهد بود و به نوعی این مشارکت بار دیگر رای به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اذعان بر اینکه انقلاب اسلامی ایران که از سال 1342 با قیام 15 خرداد آغاز و در سال 1357 به پیروزی نهایی رسید تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم و تبعیت از ولایت فقیه و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است و بعد از آن نیز این راه ادامه پیدا کرده است زیرا واقف هستید «شرکت در انتخابات حمایت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و تجدید عهد و میثاق با امامین انقلاب اسلامی است.

امام جمعه دندی با بیان اینکه همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات در وهله اول و سپس انتخاب فرد اصلح جزو تکالیف شرعی و سیاسی است و راه شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید ادامه خواهد داشت عنوان کرد: شرکت در انتخابات در واقع رای به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تاکید بر ادامه راه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و ا ای دین به آن‌ها است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر