logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۸۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان:

طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد برگزار می‌شود

طرح-اوقات-فراغت-کانون‌های-مساجد-برگزار-می‌شود-
مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط ۲» در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» محسن اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: طرح «نشاط و تعالی» مسجد و محله‌محور بوده و جزو ۶ طرح اصلی قرارگاه شهید آوینی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد استان زنجان هر ساله با آغاز فصل تابستان میزبان کودکان و نوجوانان در قالب برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی است اضافه کرد: سامانه بچه‌های مسجد بستری برای ثبت کلاس‌های تابستانی تهیه و تنظیم کرده است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد جذابیت برای کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه‌های تربیتی از برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد است تاکید کرد: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد امسال با شعار «مسجد، کانون نشاط ۲» برگزار می‌شود.

اسلامی با اذعان بر اینکه استان زنجان دارای هزار و ۵۰۰ باب مسجد است ابراز کرد: ۴۱۴ باب کانون فرهنگی هنری نیز در سطح استان به فعالیت مشغول هستند که از این تعداد 389 باب کانون عمومی و 25 باب کانون تخصصی خواهران فعالیت دارد.

وی افزود: 15 هزار و 530  نفر عضو این مراکز هستند و طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد در محورهای قرآن و عترت، علمی، فرهنگی، تربیتی، هنری، مهارت و کارآفرینی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان ادامه داد: سال گذشته ۸ هزار نفر از کلاس‌های اوقات فراغت مساجد استفاده کردند.

وی افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده با هدف احساس هویت و تعلق به نوجوانان برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اخلاقی- هنری، ایجاد نشاط روحی امید و خودباوری، آموزش و تولید آثار فاخر و... برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: در طرح ملی مسجد کانون نشاط ۲ از اول تیر ماه تا ۱۵ شهریور ماه برگزار می‌شود. 

اسلامی گفت: طرح اوقات فراغت ۷۰ درصد تخفیف بیمه اردوها، قرار داد با دندانپزشکی جهت تخفیف، اکران فیلم‌های سینمایی در فضای مسجد، تقدیر از ۱۸۰ کانون برتر با هدایای ارزشمند ارائه می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر