logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۸۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان خبر داد:

سرقت و توزیع موادمخدر دو جرم زندانیان زنجان

سرقت-و-توزیع-موادمخدر-دو-جرم-زندانیان-زنجان-
مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: سرقت و توزیع موادمخدر دو جرم اصلی زندانیان در استان زنجان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» حسین بنیادی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: تعداد زیادی از زندانیان که به جرم سرقت وارد زندان شده‌اند اعتیاد دارند و جرم سرقت در رده بعدی جرائم در زندان‌های زنجان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اقدامات متعددی در زندان درباره تحقق شعار سال انجام شده است افزود: ۱۱ روحانی در زندان‌های استان اقدامات مربوط به اصلاح تربیت را انجام می‌دهند.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اذعان بر اینکه ۲۶۲ نفر زندانی در حفظ قرآن مشارکت داشتند گفت: تشکیل حلقه‌های مطالعاتی و پیک‌دانش در زندان‌ها برای مطالعه زندانیان طراحی و انجام می‌شود.

بنیادی افزود: در ارتباط با جرائم ورود موادمخدر به روش پرتابی از ناحیه اسلام آباد به داخل زندان به صفر رسیده و اگر هم باشد در حدود ۱ درصد تخمین زده می‌شود و کلا کم است.

وی گفت: کار آفرینی در زندان برای زندانیان امری ضروری است که سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای استان در این مورد برنامه و دوره‌های متفاوتی برای زندانیان برگزار کرده است.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در زندان یک هزار و ۳۰۰ نفر گواهی از فنی‌وحرفه‌ای دریافت کردند تصریح کرد: ۱۷۱ دوره در زندان زیر نظر اداره فنی‌وحرفه‌ای استان انجام شده است.

بنیادی گفت: برای آزادی زندانیان جرائم مالی گلریزان ۱۴ میلیارد تومانی توسط خیران استان انجام شد.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان تصریح کرد: اقدامات متعددی جهت سرکشی از خانواده‌ها زندانیان در استان انجام شده است که این اقدامات به ۱۳۷ مورد رسیده است.

بنیادی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف امور زندان‌ها با تاکید بر اینکه اقدامات مختلفی برای رضایت و رهایی از قصاص زندانیان انجام شده است گفت: پنج زندانی محکوم به قصاص نفس را جلب کردیم که تعدادی از آن‌ها بدون گرفتن حتی یک ریال رضایت داده و تعدادی به شرط گرفتن مبالغی، از قصاص محکومان گذشتند.

بنیادی با اشاره به اینکه جرائم مربوط به محکومیت مالی، مواد مخدر و مشارکت در قتل در استان بسیار محدود است بیان کرد: جرم بند زنان آمار بالایی ندارد.

وی با اذعان بر اینکه خیران نیک‌اندیش در استان زنجانی در ماه رمضان با کمک ۷ میلیارد تومانی باعث آزادی زندانیان غیرعمد شدند، افزود: استان زنجان در کل کشور در جذب مشارکت‌های ستاد دیه رتبه اول را به نام خود ثبت کرد و با این حال تعداد زندانیان مهریه در زندان‌های زنجان را هم حدود پنج نفر اعلام شده است.

مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان با اشاره به اینکه سرانه کمک ماهیانه به خانواده‌های زندانیان به ازای هر نفر ۲۰۰ هزار تومان است ابراز کرد: کارآفرینانی که داخل زندان‌ها برای زندانیان اشتغال ایجاد کنند معاف از مالیات خواهند بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر