logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان:

بازار قطر فرصت‌‌ مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان است/ سهم بخش کشاورزی از صادرات استان قابل توجه نیست

بازار-قطر-فرصت‌‌-مناسبی-برای-صادرات-محصولات-کشاورزی-استان-زنجان-است-سهم-بخش-کشاورزی-از-صادرات-استان-قابل-توجه-نیست

مدیرکل گمرک استان زنجان با تاکید بر استفاده از بازار مصرف کشور قطر در توسعه صادرات محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر کشور قطر بازار مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان است.

به گزارش موج رسا; حمید احمدی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با تاکید بر اینکه باید صادر کننده حرفه‌ای در بخش کشاورزی تربیت شود اظهار کرد: در حال حاضر بازار خوبی در کشور قطر برای صادرات محصولات کشاورزی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از این فرصت در توسعه صادرات محصولات کشاورزی استفاده شود خاطر نشان کرد: متاسفانه تا به امروز هیچ استفاده‌ای از این فرصت‌ها نشده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بخش کشاورزی به ویژه در صادرات ظرفیت بالایی دارد گفت: وجود این ظرفیت‌ها سهم بخش کشاورزی از صادرات استان قابل توجه نیست.

وی با اشاره به رقم پایین صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان افزود: مشکل اصلی این امر کمبود صادر کننده تخصصی محصولات کشاورزی در استان است.

احمدی با بیان اینکه توسعه صادرات بخش کشاورزی برای استان منفعت بالایی دارد بیان کرد: در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان بسیار موثر است.

وی به میزان صادرات استان در شش ماه نخست امسال اشاره و ابراز کرد: در شش ماه نخست امسال 141 میلیون دلار کالا از گمرک استان زنجان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان به میزان واردات استان نیز اشاره و ابراز کرد: واردات استان نیز 167 میلیون دلار بوده و 36 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر