logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۸۶۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با سفر معاون وزیر بهداشت به استان زنجان؛

۱۰ طرح سلامت محور در زنجان افتتاح شد

۱۰-طرح-سلامت-محور-در-زنجان-افتتاح-شد
پروژه سلامت‌محور در سفر معاون وزیر بهداشت به استان زنجان، افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زنجان، همزمان با سفر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زنجان و ارتباط ویدیوکنفرانس با محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، ۱۰ پروژه سلامت‌محور در سطح استان، افتتاح و بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید

پارک علم و فناوری، بخش تخصصی سوانح سوختگی و دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی پیشرفته در بیمارستان آیت‌الله موسوی، دو خوابگاه متاهلی، مرکز جامع سلامت شماره یک، خانه بهداشت مامالان در شهرستان طارم و بهستان در شهرستان ماهنشان، بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی شهرستان ماهنشان و پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان سلطانیه، پروژه‌هایی هستند که در سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

پارک علم و فناوری با کاربری پژوهشی با مساحت ۸۰۰ متر مربع و با اعتبار هزینه‌ شده ۲۲۰میلیارد ریال افتتاح شد. 

بخش تخصصی سوانح سوختگی با مساحت ۶ هزار و ۷۸۸ متر مربع در چهار طبقه احداث شده و دارای ۲۸ تخت بستری سوختگی، هفت تخت BICU (مراقبت‌های ویژه سوختگی) و هفت تخت بستری اورژانس است.

طبقه همکف این بخش شامل اورژانس، اتاق عمل سرپایی، بخش BICU (مراقبت‌های ویژه) و اتاق‌های شستشو، طبقه زیرزمین شامل اتاق‌های عمل و ریکاوری و تجهیزات پزشکی شامل رادیوگرافی، ونتیلاتور و ... و طبقات اول و دوم شامل بخش‌های بستری است.

بخش تخصصی سوانح سوختگی با آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی و احداث شده و مجهز به اتاق‌های ایزوله فشار منفی (جهت جلوگیری از انتشار آلودگی) است.

دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی پیشرفته ۲۵۶ اسلایس بیمارستان آیت‌الله موسوی، با ۱۱۰ متر زیربنا برای نخستین بار در زنجان با تکنولوژی بالا برای تشخیص بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی‌های قلبی مراحل نصب خود را طی کرده و بهره‌برداری شد.

دو واحد خوابگاه متاهلی، در مجموع به مساحت ۳ هزار و ۱۶۸ متر مربع و با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال است که از سال ۱۴۰۲ در حال آماده‌سازی است و در اختیار دو دانشجوی متاهل دارای فرزند قرار خواهد گرفت.

مرکز جامع سلامت شهری شماره یک زنجان، دارای یک هزار و ۲۹۶ مترمربع زیربنا، ۱۷ هزار و ۱۸۲ نفر جمعیت تحت پوشش و ۲۶ نیروی شاغل است.

خانه بهداشت روستای مامالان شهرستان طارم با ۲۳۰ متر مربع عرصه و ۷۶ متر مربع زیربنا، در یک طبقه احداث شده و جمعیت تحت پوشش آن ۴۷۲ نفر است.

خانه بهداشت روستای بهستان شهرستان ماهنشان دارای مساحت کل ۱۷۸ متر مربع و زیربنای ۷۶ متر مربع است و در یک طبقه احداث شده است و ۴۹۷ نفر جمعیت تحت پوشش خواهد داشت.

بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی ماهنشان با زیربنای ۸۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال است.

پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان سلطانیه نیز با ۱۲۵ متر زیربنا و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر