logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۸۵۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خبر داد:

صدور ۲۰۸ پرونده قصور پزشکی در زنجان

صدور-۲۰۸-پرونده-قصور-پزشکی-در-زنجان-
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: تعداد پرونده‌های ناشی از قصور پزشکی ۲۰۸ مورد است که رتبه اول مربوط به دندانپزشکی‌ها، رتبه دوم زنان و زایمان و رتبه سوم جراحی عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» مهرشاد طهماسبی امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با بیان اینکه اداره پزشک قانونی زنجان با مشکل کمبود پزشک و فضا مواجه است اظهار کرد: امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم فاز دوم ساختمان پزشک قانونی زنجان هم اجرایی شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیام اینکه در هفت استان از کشور آزمایش‌ مربوط به ژنتیک انجام می‌شود اذعان کرد: آزمایشات مربوط به ژنتیک استان زنجان در گیلان انجام می‌شود و بیشترین آمار پرونده‌ها مربوط به نزارع و  تصادفات به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه  ۶ مرکز پزشکی قانونی در استان فعالیت دارد افزود: از ۶ مرکز فعال پزشکی قانونی استان شهرستان خدابنده بیشترین مراجعات را به خود اختصاص داده است.

طهماسبی با بیان اینکه بیشترین مراجعات در حوزه معاینات بالینی ۴۰ هزار ۱۲۸ مورد است که ۶‌‌ درصد افزایش مشاهده می‌شود تصریح کرد: آمار معاینه اجساد در سال گذشته ۹۲۲ مورد بوده که این رقم ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

وی با اذعان بر اینکه در سال ۱۴۰۲ پرونده ارجاع شده به کمیسیون پزشکی ۵۱۱ مورد بوده که ۱۰ درصد افزایش داشته است ادامه داد: تعداد پرونده تصادفات منجر به فوت در سال گذشته ۳۲۰ مورد بوده که ۱۳ درصد کاهش داشته و تعداد نمونه بررسی شده نیز ۲۰ هزار و ۳۰۰ مورد بوده که ۱۳ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: درباره صدور مجوز سقط جنین درمانی که سن جنین باید زیر ۱۸ هفته و ۵ روز باشد و جنین دچار مشکل خاصی بوده که اقدامات مربوط به سقط توسط پزشک قانونی انجام شود که تعداد پرونده در این حوزه در سال گذشته ۱۴۳ پرونده است که ۱۳۷ مورد مجوز سقط جنین توسط پزشک قانونی استان صادر شده است.

طهماسبی تاکید کرد: آمارهای پزشک قانونی در دو ماهه اول سال ۱۴۰۳ در معاینات بالینی ۵ هزار و ۶۱۰ پرونده تشکیل شده که این مورد ۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۵۸ معاینه جسد انجام شده که ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه روند کاهشی داشته است. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان عنوان کرد: ۶۳ مورد فوتی ناشی از تصادفات در دو ماه اول امسال ثبت شده است که مرگ بر اثر گازگرفتگی در این مدت هفت نفر گزارش شده است که این روند افزایش ۲ برابری مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد پرونده‌های ناشی از قصور پزشکی ۲۰۸ مورد است که در قصور پزشکی رتبه اول مربوط به دندانپزشکی‌ها، رتبه دوم زنان و زایمان و رتبه سوم جراحی عمومی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر