logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۸۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

حوزه‌های علمیه در ماندگاری عید غدیر مؤثرند

حوزه‌های-علمیه-در-ماندگاری-عید-غدیر-مؤثرند
امام جمعه ابهر گفت: فرصت ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه را از دست ندهید، ماندگاری ولایت و عید غدیر به خاطر وجود حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم نماز جمعه ابهر ضمن عرض تبریک عید غدیرخم گفت: باید تلاش کنیم که جزو کسانی باشیم که بتوانند این راه پرافتخار تبیین ولایت را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مسیر غدیر، بسیار پرافتخار است، گفت: مبلغان باید مسئله مهم ولایت را تبیین کنند، ولایت یک جنبه‌اش از جنس محبت، دوست داشتن و یکی شدن است و از جنس حکومت‌های مادی، ظاهری و دیکتاتوری نیست.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه در نظام ولایت بین امت و امام یک رابطه دلی و ایمانی حکم‌فرمایی می‌کند، گفت: به خاطر این یک‌دلی با امام ، بین مردم هم باید همین پیوستگی، انسجام و یکدلی باشد، چون همه به یک سرچشمه وصل هستند و مانند فرزندان یک پدرند، به همین خاطر هم در دین ما در بیان ائمه اطهار، امامان مخصوصاً پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) به عنوان پدر امت معرفی شدند.

 وی با بیان اینکه پیام غدیر، پیام مهمی است، تصریح کرد: اگر به این پیام عمل شود، در واقع یک پیوستگی و محبت بین مردم و امام به وجود می‌آید که آثار و برکات بسیاری در زندگی بشری خواهد داشت که این مسیر با ظهور بقیه‌الله‌اعظم به اعتبار می‌رسد.

 مرادی با اشاره به ایام ثبت‌نام حوزه‌های علمیه، گفت: این فرصت ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه را از دست ندهید، ماندگاری ولایت و عید غدیر به خاطر وجود حوزه است، در این مکان، محل پرورش کسانی مانند علامه امینی‌ها، علامه جعفری‌ها و همه افراد تاثیرگذار در تاریخ انسانیت، دین و در تاریخ بشریت است‌.

وی با تأکید بر کمبود نیرو در حوزه‌های علمیه،‌ خاطرنشان کرد: فرزندان و دوستان خود را به ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه تشویق کنید که برای تبیین دین و ولایت بسیار مهم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر