logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۸۵۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان خبر داد:

کمبود مامور اجرایی در محیط زیست ماهنشان

کمبود-مامور-اجرایی-در-محیط-زیست-ماهنشان-
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان گفت: بر اساس استاندارد‌های جهانی هر هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز دارد که در حال حاضر شهرستان ماهنشان با کمبود نیروی اجرایی مواجه شده است.

حسینعلی ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: شهرستان ماهنشان با توجه به مساحت جغرافیایی و قرارگیری منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران که بر اساس استاندار‌د‌های جهانی هر هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز دارد، در حال حاضر شهرستان ما با کمبود جدی مامور اجرایی مواجه است.

بیشتر بخوانید

وی یادآور شد: می‌توان گفت نیروهای محیط‌بانی با درصد خیلی پایین‌تری نسبت به چارت سازمانی تأمین شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان مطرح کرد: لذا از مسئولان استانی و شهرستانی تقاضا داریم نسبت به تامین نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی کمک حال ما باشند.

وی عنوان کرد: در اصل ۵۰ قانون اساسی ایران صراحتا مقرر می‌دارد حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

 ملکی ابراز کرد: از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است‏.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت‌ شده انگوران یکی از کهن‌ترین مناطق حفاظت‌ شده ایران است گفت: منطقه انگوران حدود ۱۲۵ هزار هکتار وسعت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان مطرح کرد: نزدیک به ۳۰ هزار هکتار آن پناهگاه حیات وحش انگوران و بقیه به عنوان منطقه حفاظت شده انگوران تعیین شده‌ و حفاظت از این منطقه از سال ۱۳۴۹ آغاز شده‌ است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر