logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۸۵۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل توزیع برق استان زنجان خبر داد:

مصرف ۵۵ درصد انرژی در حوزه صنعت

مصرف-۵۵-درصد-انرژی-در-حوزه-صنعت
مدیرعامل توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه مصرف برق در استان زنجان نسبت به تعداد مشترکین همخوانی ندارد گفت: مشترکین صنعتی که از لحاظ تعداد کمتر از یک درصد بوده ۵۵ درصد انرژی تولیدی استان زنجان را مصرف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» پیام جوادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به وجود ۱۱ پست هوایی و زمینی در سطح استان زنجان اظهار کرد: از این تعداد ۱۰ هزار پست هوایی بوده و یک هزار پست زمینی است.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید براینکه برای خدمات‌رسانی و تسهیلگری ارائه خدمات برای مشترکین و همچین کاهش قطعی و تلفات برق برنامه‌ریزی شده است عنوان کرد: به دنبال این هستیم که مراجعه مردم به اداره توزیع برق به صفر برسد و مشترکین بتوانند از راه دور از خدمات اداره توزیع برق استفاده کنند.

مدیرعامل توزیع برق استان زنجان با تاکید براینکه تعداد مشترکین توزیع برق استان زنجان از نیم میلیون گذشت ادامه داد: از این تعداد ۷۹ درصد مشترکین خانگی بوده و ۱۳ درصد مشترکین تجاری، چهار درصد عمومی و دو درصد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مقدار مصرف برق در استان زنجان نسبت به تعداد مشترکین همخوانی ندارد گفت: مشترکین صنعت که از لحاظ تعداد کمتر از یک درصد بودند ۵۵ درصد انرژی تولیدی استان زنجان را مصرف می‌کنند.

جوادی با بیان اینکه ۱۸ درصد مصرف انرژی در استان زنجان صرف حوزه کشاورزی می‌شود خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۸۴۳ حلقه چاه برقدار در استان زنجان وجود دارد که تقریباً بیش از ۹۸ درصد چاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شدند.

وی با تاکید بر اینکه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در استان زنجان برق‌دار هستند افزود: در حال حاضر ۹۰۸ روستا در استان زنجان برق دارند .

وی با بیان اینکه برق‌رسانی به یکی از روستاهای ابهر در دست اقدام است ادامه داد: ۷۳ درصد انرژی استان زنجان در بخش مولد استفاده می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق استان زنجان با اشاره به اقدامات هوشمندسازی شبکه توزیع برق استان زنجان گفت: ۲۱۰ سکسیونر کنترل از راه دور داریم که با این امکانات امکان کنترل میزان مصرف برق و یا مشکلات برق در سطح استان زنجان وجود دارد.

وی به اجرای طرح توسعه کابل خود نگهدار در سطح استان زنجان افزود: بخش اعظمی از شبکه توزیع برق در استان زنجان به کابل‌های خود نگهدار مجهز شدند و تنها کمتر از ۱۳ تا ۱۴ درصد از شبکه استان با این کابل‌ها مجهز نیستند.

جوادی با بیان اینکه ضعف ولتاژ مناطق مختلف در استان زنجان در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان کرد: در راستای رفع ضعف ولتاژ برق در مناطق مختلف شهر زنجان و سطح استان اقدامات قابل توجهی انجام شده است و به نوعی می‌توان گفت ضعف ولتاژ را توانستیم تقریبا به صفر برسانیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر