logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۸۵۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان خبر داد:

بهره‌برداری از 170 طرح آبرسانی روستایی در زنجان

بهره‌برداری-از-170-طرح-آبرسانی-روستایی-در-زنجان-
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال 270 پروژه آبرسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که 170 پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» و به نقل از روابط عمومی آب فاضلاب استان زنجان، علی محمد نادرخانی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه اشراق حضور یافته بود با اعلام این خبر اظهار کرد: در دولت سیزدهم آبرسانی به 510 روستا در استان زنجان در برنامه قرار گرفت که تا کنون 230 روستا آبرسانی شده و 280 روستا نیز در نوبت آبرسانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به دلیل تغییر وضعیت بارش‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری تعداد 50 روستا نیز به 280 روستای نیازمند آبرسانی در استان افزوده شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: این 330 روستا در چهار اولویت روستاهای دارای مشکل دائمی، فصلی، روستاهای فاقد تاسیسات و روستاهای دارای شبکه فرسوده، آبرسانی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع 21 شهر استان هشت شهر دارای تنش آبی بودند، گفت: با حفر و تجهیز 35 حلقه چاه طی سال گذشته و امسال، مشکل تنش آبی در این شهرها برطرف شد.

نادرخانی گفت: علیرغم کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تامین، بخش عمده‌ای از مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

وی یادآور شد: اصلاح رفتار مشترکین، استفاده از تجهیزات کاهنده، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تحقق مصرف بهینه آب از جمله مصادیق مدیریت مصرف است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر