logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۸۵۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ استان زنجان خبر داد:

اجرای عملیات خازن‌گذاری پست‌های برق در زنجان

اجرای-عملیات-خازن‌گذاری-پست‌های-برق-در-زنجان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ استان زنجان از اجرای عملیات خازن‌گذاری پست‌های برق در استان زنجان خبر داد و گفت: اجرای این عملیات منجر به پایداری شبکه برق، بهبود ضریب اطمینان و کاهش تلفات شبکه می‌شود.‍

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» پروانه برهانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خدمت اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای حلقه اتصال تولید برق با توزیع آن در شبکه است که وظیفه نگهداری و به‌روز‌آوری شبکه برق را در اختیار دارد و برق را در تولید دریافت کرده و در اختیار شرکت‌های توزیع قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی طول خطوط فوق شبکه برق منطقه استان زنجان را 3 هزار کیلومتر مدار عنوان کرد و افزود: ظرفیت ترانسفورماتورهای پست‌ها انتقال فوق توزیع 6 هزار مگاولت آمپر بوده و نیاز مصرف استان نیز در حدود یک هزار و 802 مگاوات بوده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه میزان بارگیری مفید در شبکه برق منطقه یک سوم است ادامه داد: استان زنجان جزو شبکه‌هایی است که از نظر ظرفیت‌سازی جزو استان‌های مطرح در کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه برق منطقه‌ای در استان زنجان 12 مشترک دارد و هفت مشترک آن در مرحله عقد قرارداد بوده است عنوان کرد: در آینده این هفت مشترک نیز وارد مدار استفاده از شبکه برق استان خواهند شد.

برهانی با اشاره به اینکه چند پست مهم در استان زنجان در حال اقدام بوده که یکی از این پست‌های مهم در شهرستان خرمدره قرار دارد خاطر نشان کرد: از ظرفیت پست نیروگاه آریان نیز برای تغذیه مشترکین صنعتی و سایر صنایع استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت پست واقع در شهرک شهید شهریاری نیز در دستور کار بوده است گفت: افزایش ظرفیت پست‌های ابهر یک و ماهنشان نیز در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان به پروژه‌های در دست اقدام شرکت برق منطقه استان زنجان اشاره و اظهار کرد: احداث ساختمان دیسپاچینگ و مدیریت بحران برای ارتقای پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه از جمله برنامه‌هایی است شرکت برق منطقه استان زنجان امسال در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: احداث پست 63 به کیلوولت نوآوران که در شهرک صنعتی نوآوران واقع است به ظرفیت 40 مگاولت آمپر به احداث و بهره‌برداری رسیده که یکی از اقدامات مهم برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی استان است.

برهانی خازن‌گذاری پست‌ها یکی از اقداماتی عنوان کرد که توسط شرکت توانیر کلید خورده است ادامه داد: این اقدام به صورت ویژه توسط شرکت برق منطقه دنبال می‌شود که این اقدام هم به پایداری شبکه برق کمک می‌کند و هم بحث ضریب توان را بهبود داده و تلفات شبکه را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دو نیروگاه مهم در استان زنجان گفت: نیروگاه سلطانیه با ظرفیت 648 مگاوات یکی از نیروگاه‌های مهم استان بوده که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و بخش بخار این نیروگاه 320 مگاوات در دست اقدام بوده که تسریع عملیاتی شدن این پروژه را در دستور کار قرار داریم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با تاکید براینکه بخش بخار نیروگاه‌ها نقش بسیار خوبی را در افزایش راندمان نیروگاه‌ها را دارند ادامه داد: نیروگاه آریان نیز 366 مگاوات ظرفیت فعلی آن بوده که بخش بخار آن با 180 مگاوات ظرفیت در دست پیگیری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر