logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۸۵۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه فرآوری سیب‌زمینی سلطانیه

پیشرفت-۳۰-درصدی-پروژه-فرآوری-سیب‌زمینی-سلطانیه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حوزه محصول سیب‌زمینی انجام شده جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحد فراوری بود، گفت: این پروژه در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی 30 درصدی رسیده است.

هادی یاسر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» اظهار داشت: شهرستان سلطانیه دومین تولید کننده سیب‌زمینی در استان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حوزه محصول سیب‌زمینی انجام شده جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحد فراوری بوده است، گفت: این پروژه در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی 30 درصدی رسیده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه مجوز واحد فراوری سیب‌زمینی دیگری با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ تن در قالب زنجیره تولید صادر شده است عنوان کرد: امیدواریم فاز اول این واحد در سالجاری اجرایی شود.

 وی با اشاره به ارقام متعدد سیب‌زمینی مورد کشت در شهرستان گفت: عمده‌ترین رقم‌های مورد کشت آگریا، اسپیریت و گرانولا است. سالانه سطحی قریب به یک هزار و 500 هکتار کشت سیب‌زمینی در شهرستان می‌شود.

 یاسر افزود: بعد از تولید سیب‌زمینی، این محصول پرفروش به فرآوری‌های مشخص مانند چیپس، نشاسته و فرنچ فرایز تبدیل و صادرات آن انجام خواهد شد.

 وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران در بحث محصولات کشاورزی ابراز کرد: یکی از اهداف دیگر در حوزه سیب‌زمینی برقراری کشاورزی قراردادی در شهرستان است که با حضور سرمایه‌گذاران فعال شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر