logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۸۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با موج‌رسا:

شهید چمران پایه‌ریز محور مقاومت بود

شهید-چمران-پایه‌ریز-محور-مقاومت-بود-
استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید چمران شاگردان زیادی را در لبنان تربیت کرد و در جبهه مقاومت حضور فعال داشت. ایشان پایه‌ریزیمحور مقاومت به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام عنايت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه شهید چمران پایه‌ریز محور مقاومت بود و شاگردان زیادی را در لبنان تربیت کرد اظهار کرد: با آموزش‌های موثر شهید چمران امروزه جبهه مقاومت توانایی روبرو شدن در برابر رژیم صهیونیستی را دارد و با طوفان‌الاقصی توانست هیمنه رژیم کودک‌کش را در هم شکند و پیروز میدان باشد.  

بیشتر بخوانید

وی گفت: ایشان حرکت‌های بزرگ و مهمی در ایران و منطقه پایه‌ریزی کرد که در نوع خدمت بی‌نظیر بود.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شهید چمران بعد از انقلاب اسلامی با تدبیر درست و کارگشای خود توانست در کنار امام راحل قرار گیرد و جبهه مقاومت را قوت بخشد.

شامی با بیان اینکه در درگیری که کشور با رژیم بعثی داشت شهید چمران در منطقه کردستان با درایت وارد عرصه شد و جانفشانی بسیار کرد و با نثار جان خود توانست در برابر دشمنان با اقتدار وارد عرصه شود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار اهل دانش و علم بود و مدارک دانشگاهی معتبر از بهترین دانشگاه‌های کشور را به نام خود رقم زده بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهید چمران می‌توانست زندگی تجملی را برگزیده و در آمریکا زندگی کند ولی این کار را انجام نداد و وارد ایران شد و در مکتب امام راحل رشد و پرورش پیدا کرد، ابراز کرد: شهید چمران در لبنان جبهه مقاومت را قوت بخشید و همبستگی و وحدت را در جامعه ترویج داد چراکه می‌دانست لازمه پیروزی جبهه حق علیه باطل همان حفظ اتحاد در جامعه است.

وی ابراز کرد: شهید چمران دارای روحيه‌ای انقلابی، قلبی پاک، اخلاق دینی و یک عارف رزمنده بود که برای سرزمین خود خدمت کرد و زندگی و امکانات عالی را کنار گذاشت و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور فعال داشت.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مصطفی چمران در دوران هشت سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی چندین بار مجروح شد ولی دست از مبارزه برنداشت در آخر به درجه رفیع شهارت رسید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴