logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۸۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با موج‌رسا:

شهید چمران اهداف انقلاب را درک کرده بود

شهید-چمران-اهداف-انقلاب-را-درک-کرده-بود
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید چمران زندگی خود را برای پیشرفت کشور فدا کرد تا انقلاب نو‌پای جمهوری اسلامی به رشد و تکاپو رسد در واقع ایشان اهداف انفلاب را کامل درک کرده بود.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه یکی از چهره‌های شناخته شده و محبوب در اوایل انقلاب شهید مصطفی چمران بود اظهار کرد: ایشان به تمام موقعیت‌های خود پشت پا زد تا باورهایی که درباره انقلاب داشت در مسیر انقلاب به ثمر برسد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه وقتی زندگینامه شهید چمران را مورد بررسی قرار می‌دهیم درمی‌یابیم که ایشان پایبند آرمان‌های انقلاب بود گفت: به خاطر اهداف الهی از زندگی خود در آمریکا که دارای موقعیت خوبی بود گذشت تا از آن زندگی رها شود و در مسیر جبهه حق قدم بردارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: زمانی که مسئله جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس در کشور مطرح شد شهید چمران داوطلبانه در جبهه حضور داشت تا انقلاب به اهداف خود برسد و پیروز شود.

جعفری با بیان اینکه شهید چمران می‌توانست به دلیل داشتن توانمندی‌های علمی در بهترین مراکز عملی و تحقیقاتی مشغول به کار شود و حضوری در جبهه و جنگ نداشته باشد، گفت: ولی ایشان خط مقدم دفاع از مظلوم را انتخاب کرد.

وی گفت: شهید چمران با وجود اینکه دانشمند در حوزه علم فیزیک بود اما برای کشورش ارزش زیاد قائل بود برای آموزش برخی نکات جنگی و قواعد جهاد برای مسلمانان لبنان پرداخت به آن‌ها آموخت تا زمانی که رژیم غاصب وجود دارد آرامش معنای خاص ندارد.

 نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایشان برای تقویت جهبه‌های مقاومت زحمات زیادی کشید و با آن تجربه قوی وارد عرصه جنگ حق علیه باطل شد، گفت: شهید چمران با ارائه راهکارهای گره‌گشا خدمات ارزنده‌ای به کشور و ملت ارائه کرد.

جعفری با اشاره به اینکه شهید چمران به عنوان استاد دانشگاه خبره باور اعتقاد به هدف و ارزش‌های دینی داشت و روز به روز به این اعتقادات الهی افزوده می‌شد، تاکید کرد: این شهید بزرگوار انقلاب اسلامی را به صورت کامل درک کرده بود و با دل و جان در مسیر پیشرفت آن گام بر می‌داشت.

وی ابراز کرد: اقتدار و عزمت روحی بالایی که ایشان داشت بیانگر بینش والا به انقلاب اسلامی است که در این راه نیز جان خود را فدا کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید چمران، به عنوان یک استاد نمونه در اخلاق و رفتار شناخته می‌شود گفت: سالروز شهادت این شهید بزرگوار به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

جعفری گفت: امروز دشمنان در صدد هستند با ایجاد درگیری و اغتشاش محیط دانشگاه و دانشجویان را بر هم زنند و از این طرق بر رشد علمی ضربه بزنند و استاتید و دانشجویان باید نسبت به این مهم حساس بوده با روشنگری و افشای توطئه‌های دشمن آن‌ها را مانند همیشه مغلوب کنند.    

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴