logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۸۴۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر خبر داد:

نظارت ۸ نیروی فنی بر ذبح دام‌ها در ابهر

نظارت-۸-نیروی-فنی-بر-ذبح-دام‌ها-در-ابهر
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: امروز هشت نیروی فنی دامپزشکی بر ذبح دام‌ها در شهرستان نظارت می‌کنند.

عبداله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه امسال ۱۰ اکیپ به همراه هشت نیروی فنی بر ذبح دام‌ها در شهرستان نظارت دارند، گفت: نیروهای فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظران شرعی در این نظارت‌ها حضور دارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عموم، اداره کل دامپزشکی شهرستان ابهر با پنج اکیپ نظارتی، دو اکیپ ثابت و سه اکیپ سیار در سطح شهرستان ابهر آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آن‌ها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عید قربان به صورت رایگان در خدمت همه شهروندان است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه چندین بیماری مشترک بین انسان و دام زنده وجود دارد که نیاز به رعایت اصولی کشتار است، تصریح کرد: یک روحانی با حضور در محل کشتارگاه دام بر ذبح از ساعت هفت صبح تا ۱۴ ظهر عید قربان بحث نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

وی اظهار کرد: طبق قانون کشور در روزهای عید قربان، و تاسوعا و عاشورا مردم می‌توانند خارج از کشتارگاه، دام قربانی کنند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهارراه‌های بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می‌کنند، توصیه می‌شود شهروندان دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با مأموران دامپزشکی خریداری و ذبح کنند.

وی تصریح کرد: اکیپ‌های سیار کنترل بهداشتی شبکه‌های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی‌ها) در روز عید قربان برخورد قانونی می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر