logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۸۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

میزان صادرات استان در ۵ ماه سالجاری، ۱۶۱ میلیون دلار است/ ۹۵ واحد صادراتی فعال در استان زنجان وجود دارد

میزان-صادرات-استان-در-۵-ماه-سالجاری،-۱۶۱-میلیون-دلار-است-۹۵-واحد-صادراتی-فعال-در-استان-زنجان-وجود-دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه میزان صادرات استان در ۵ ماهه امسال بالغ بر ۱۶۱ میلیون دلار بوده است، گفت: این میزان صادرات در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش موج رسا; و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ ناصر فغفوری در جلسه بررسی صادرات از گمرکات استان زنجان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در ۵ ماهه سالجاری،۱۰۱ درصد از هدف گذاری صورت گرفته در خصوص صادرات از استان، محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان  یکی از قطب های صادرات سیم و کابل در سطح کشور مطرح است، افزود: ۳۴ کشور، مقصد صادراتی استان است و عمده اقلام صادراتی نیز شامل شمش روی، شمش سرب، ترانسفور ماتور و مواد شیمیایی است.

فغفوری اظهار کرد: در استان، ۹۵ واحد صادراتی فعال وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد از صادرات استان تنها توسط ۱۶ واحد تولیدی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تسهیلات ویژه ای برای واحدهای تولیدی که بیشترین میزان صادرات را دارند، در نظر گرفت، خاطر نشان کرد: اداره کل امور مالیاتی استان، کمیته ویژه ای برای رسیدگی به مسائل مختلف واحدهایی که بیشترین حجم صادراتی استان را دارند، تشکیل داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: باید دلایل صادرات کالاهای استان زنجان از محل سایر گمرکات مشخص و حل شود. همچنین می توان در گمرک زنجان با ارائه تسهیلاتی همانند سایر گمرکات کشور، صادر کنندگان را به حضور در این گمرک تشویق کرد.

//ع

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر