logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۸۴۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

افتتاح پروژه سیستم آبیاری تحت‌ فشار در ابهر

افتتاح-پروژه-سیستم-آبیاری-تحت‌-فشار-در-ابهر
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، پروژه سیستم آبیاری تحت فشار در روستای نورین ابهر افتتاح شد.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره)، طرح آبیاری تحت فشار در روستای نورین، با حضور فرماندار، بخشدار و اعضاء شورای اداری شهرستان ابهر، مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال ( ۱۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولتی و ۶ میلیارد ریال آورده) و به‌صورت سیستم آبیاری قطره‌ای، بارانی و نوار تیپ اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: با توجه به اینکه کشور ایران در مناطق خشک و نیمه‌خشک کره خاکی قرار گرفته، همیشه با مشکل کم‌آبی و بحران آب روبروست و با دو مشکل اساسی بارندگی کم و تبخیر و تعرق بالا و پایین بودن راندمان آبیاری مواجه است.

وی با بیان اینکه انتخاب شیوه آبیاری مناسب نقش بسیار با اهمیتی در یک پروژه آبیاری و موفقیت آن ایفا می‌کند، گفت: باید سعی شود تا از آبیاری سنتی فاصله گرفته و به آبیاری مدرن و مکانیزه روی آوریم تا بتوانیم راندمان آبیاری را افزایش و تولید را بالا ببریم. برای این منظور باید از سیستم مدرن و مکانیزه یا همان روش آبیاری تحت فشار استفاده کرد.

مولایی با اشاره به مزایای آﺑﻴﺎری ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر، گفت: توزیع نسبتاً یکنواخت آب در مزرعه، افزایش راندمان آبیاری در مزرعه، افزایش سطح زیر کشت به علت صرفه‌جویی ناشی از افزایش راندمان آبیاری، امکان آبیاری به میزان دلخواه، کاهش نیروی انسانی در مزرعه جهت آبیاری و راحتی کار برای کشاورز از مزایای این طرح است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر