logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۸۴۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

انتخابات مهم‌ترین روش‌ گزینش نخبگان سیاسی است

انتخابات-مهم‌ترین-روش‌-گزینش-نخبگان-سیاسی-است-
حضور و مشارکت مردم در عرصه انتخابات باعث تجلی و اقتدار یک کشور است کشوری که مردمان آن دارای بینش‌ سیاسی است و در تمام عرصه‌ها مشارکت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» انتخابات ریاست جمهوری با هدف سپردن سرنوشت کشور در تمامی حوزه‌های مدیریتی است و به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های گزینش نخبگان سیاسی در دنیای امروز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید

از این رو یکی از رویدادهایی است که با توجه به تأثیرات درون و برون‌مرزی آن، نیاز به نقش‌آفرینی همه گروه‌های مرجع دارد. 

طبیعی است که مردم شریف و فعالان سیاسی باید برای شکل‌گیری یک انتخابات پرشور و سالم تلاش کنند که این امر نیازمند مشارکت مردم در عرصه انتخابات، اتحاد و وحدت در جامعه است.

جمهوری اسلامی ایران بر پایه قرآن کریم و با هدف تشکیل حکومت قرآنی شکل گرفته است و بر همین اساس، ناگزیر حاکمان آن نیز بایستی شخصیتی مطابق با آموزه‌های ناب این ودیعه الهی داشته باشند تا بتوانند با اتخاذ رویکردهای قرآنی و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مسائل کشور را راهبری و مدیریت نمایند.

تطابق شاخص‌های یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی با ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دستیابی به جامعه مطلوب در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد؛ اما پیش از تبیین شاخص‌ها، (حضور حداکثری مردم در این برهه حساس و تاریخ‌ساز موضوعیت و اولویت دارد) که همواره مورد تاکید مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای حفظهم‌الله نیز بوده است.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان (خدمت) است و اميدواريم فعالان سیاسی و انتخاباتی حس امید در دل و جان ملت عزیز ایران، نقش تعیین کننده‌ای را در این زمینه داشته باشند. 

آنچه که در قرآن آمده است؛ همانا خداوند حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند و آحاد ملت باید در تعیین سرنوشت خود و جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

نکته اول؛ ما به دنبال حضور حداکثری و افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستیم و با هیچ‌کدام از احزاب و گروه‌های سیاسی پیمانی نبسته‌ایم و ملاک انتخاب ما، شاخص‌های مورد نظر ولی امر مسلمین است که بهترین شاخصه برای تعیین فرد منتخب برای اداره کشور است‌.

در عرصه انتخابات رعایت اخلاق مبتنی بر تعالیم قرآن کریم در تبلیغات، پرهیز از تلاش‌های ناصواب برای کاهش اعتبار رقبا و اولویت دادن منافع ملی بر منافع گروهی، مورد انتظار است.

 از آنجا که مقام حکومت، از مهم‌ترین امانات الهی است و در حدیث معروف از معصومین( ع) آمده است. خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید و لازم است همه آحاد جامعه برای انتخاب یک رئیس جمهور ولايت‌مدار، فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی و ارزش‌های‌ انقلاب اسلامی دقت نظر داشته باشند.

تعیین سرنوشت کشور با آگاهی و بصیرت کامل صورت می‌گیرد و ملت ایران بار دیگر با حضور خود در عرصه انتخابات دشمنان نظام را ناامید خواهند کرد.

جلیل افشاری_ دبیر حزب موتلفه اسلامی خرمدره

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر