logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۸۴۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر خبر داد:

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان

پرداخت-۱۱-میلیارد-تومان-تسهیلات-به-هنرمندان
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در سال‌ گذشته به هنرمندان شهرستان ابهر پرداخت شده است.

امیر علیمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: سال گذشته ۷۸۳ مورد مجوز صنایع دستی و در سال‌جاری نیز ۱۸۲ مورد پروانه تولید انفرادی در رشته های صنایع دستی در شهرستان ابهر صادر شده است.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: در ساختمانی که متعلق به اداره میراث فرهنگی است، فروشگاه محصولات صنایع‌دستی یا به عبارتی خانه هنرمندان صنایع دستی که به صورت دائمی است مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، هنرمندان این شهرستان نیازمند یک ساختمان دائمی و بزرگ برای نمایشگاه و فروشگاه محصولات صنایع دستی و یک بازارچه دائمی هستند که امیدواریم این امر مهم با همکاری مسئولان شهری و استانی محقق شود.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر با اشاره به پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان شهرستان ابهر گفت: امیدوار هستیم بتوانیم بخشی از دست‌رنج این هنرمندان را جبران کنیم و انتظار داریم برای سال‌جاری در بخش تسهیلات مساعدت‌های ویژه‌ای به شهرستان ابهر صورت بگیرد. 

 وی تصریح کرد: در شهرستان ابهر ۵۰ کارگاه فعال در رشته‌های چرم، خراطی، گلیم‌بافی و قلم‌زنی فعال هستند و کار هنر آسان نیست و به‌شدت طاقت‌فرسا، خلاق و نوآورانه است که دارای نگاهی کاملاً متفاوت بوده که در نهایت موجب خلق اثر، مسرت و نگاهی متفاوت در حوزه اجتماعی باشد.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه‌های مختلف به اقتصاد هنر توجه درست نشود، هنر رو به فراموشی می‌رود، اما در این بین با توجه به قیمت بالای برخی محصولات، یک اتفاقی که باید بیافتد، صنعتی و اقتصاد کردن هنر است، به آن معنا که نه از کیفیت آثار کم شود نه قیمت‌ها طوری باشد که خریداران خاص تنها بتوانند از این آثار استفاده کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر