logo
امروز : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۸۴۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یادداشت؛

عرفه سجاده‌ای برای استجابت دعا به وسعت زمین

عرفه-سجاده‌ای-برای-استجابت-دعا-به-وسعت-زمین
هنگامه‌ عرفه است و فرصت دوباره‌‌ سجاده‌نشینی در برابر معبود، تا بندگان با آتش شوق و اشتیاق وصال، به دعا و نیایش متوسل شوند و برات رستگار شدن را از پروردگار ضمیمه‌ دعایشان کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» هنگامه‌ عرفه است و فرصت دوباره‌‌ سجاده‌نشینی در برابر معبود، تا بندگان با آتش شوق و اشتیاق وصال، به دعا و نیایش متوسل شوند و برات رستگار شدن را از پروردگار ضمیمه‌ دعایشان کنند.

بیشتر بخوانید

چراکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ «خداوند در هيچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان را از آتش دوزخ نمی‌رهاند».

روز عرفه، روز عشق و مهرورزی و روز بهار فرصت‌ها برای آمرزش بندگان است. چراکه گلستان رحمت الهی در این روز بیش از هر زمان دیگری به رویش می‌رسد و بهانه‌ای است برای قلم عفو کشیدن بر گناهان بندگانی که با تمام وجود بر سجاده استغفار حاضر شده‌اند.

حضرت محمد(ص) فرمودند؛ «خداوند در غروب عرفه نزد فرشتگانش به اهل عرفه می‌بالد و می‌گويد « بندگانم را بنگريد! ژوليده و غبار آلود ، نزد من آمده‌اند».

عرفه، میعادگاه بریدن از خاک و پیوند دوباره با افلاک و روز توسل به مقام ربوبیت حضرت حق است چراکه درهای مغفرت و بخشش و رحمت الهی بر روی بندگان گشوده شده، در منزلت این روز همین بس که امام علی(ع) فرمو؛ «برخی از گناهان جز در عرفات بخشوده نمی‌شوند».

عرفه، روز معرفت و بینش است و روز وصل شدن به اوج فرزانگی در راه پروردگار و در نهایت بهترین فرصت برای شکستن بت‌های درون است.

و چه زیبا فرمود امام صادق(ع)؛ «هر چه می‌خواهی برای خود دعا بخوان و در دعا كردن بكوش كه روز عرفه روز دعا و درخواست است».

زهرا مرادوند، کارشناس مذهبی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر